D-Day hobby

  • Jan-Willem

    Beste lezer(es),

    Mijn naam is Jan-Willem (41) en zoek rond Hengelo Overijsel mensen die net als ik interesse hebben in de slag in Normandië oftewel D-Day.

    Ik ben er in 1994 (grote herdenking) en 2000 geweest en heb daar veel oud strijders gesproken, gefilmd en gefotografeerd. Nu is er de serie Band of Brothers en ik herken veel van wat ik van die jongens daar hoorde en in de musea zag.

    In 2004 ga ik weer, camping Omaha Beach.

    Is er iemand die D-Day ook als hobby heeft?

    O ja, het moet wel leuk blijven dus geen fanatiek gedoe.

  • Koen

    Dag Jan-Willem:

    Ik heb ook ontzettend veel interesse in de ww2 en natuurlijk de Slag om normandië..

    maar ik zelf ben erg jong…

    ik ga dit jaar (zomervakantie) ook weer naar normandië (dit word de derde keer al)

    dit keer neem ik mijn metaaldetector mee (is wel erg gevaarlijk) en ga ik denk ik de andere kant van normandië bezoeken ( amfreville,caen,benouville,rots en nog heel wat plaatsjes)

    Betreft de amerikaanse sector: welke camping ben jij geweest? als je het even zat bent van een grote camping en alleen maar die franse taal.Nou dan weet ik een heel klein campinkje (a la ferme) vlakbij Grand camp Maisy de eigenaars zijn nederlands en er komen ook nederlanders (soms ook wat fransen natuurlijk)

    Welke musea's en plaatsen heb jij allemaal bezocht?

    Vriendelijke Groeten: Koen

  • wilfred

    hoi

    Ik ben Wilfred ,en ik ben 17 jaar oud.vanaf m'n 12de ben ik al geinterseert in de

    wo2 , helaas woon ik niet in de buurt van Hengelo,ik woon Rolde .Ik ben

    in Maart in Normandie geweest en alle stranden bezocht ook de begrafplaats

    van de amerikanen . Als ik u een voorstel mag doen overnacht

    in een hotel in Cabourg het hotel heeft 2 steren maar erg gezellig de eigennaars

    kunnen Goed Engels. Ik hoop dat je een fijne

    dagen hebt in Normandie.

    de groeten van Wilfred

    p.s als u fotomariaal hebt kunt u dan naar me opsturen? e-mail adres is

    wilfred.wesselius@planet.nl

  • Joop

    Is de naam van deze caping geheim, of zou ik deze ook kunnen krijgen. Ook ik wil daar wel eens een keer een kijkje gaan nemen met mijn caravan.

    Alvast bedankt, een hobby genoot

  • Leendert

    Jah, ik ben ook zeer geintereseerd in D-day en in de rest van de tweede wereld oorlog maar vooral in D-day. Ben ook geintereseerd in de wapens en in de bunkers, zo nu en dan ga ik en een paar vrienden de bunkers in, in de hoop nog wat te vinden, me vader heeft altijd veel gevonden in die bunkers maar ik helaas nog niks.

    Leendert