Ik zoek mijn opa

  • jasmin

    Ik heb hier een vraag voor de webmaster omdat ik zag dat je bij het eerst geplaatste bericht mensen doorverwees naar een site waar die informatie waar ze om vroegen op stond.

    Mijn vraag is namelijk of je heel misschien een site (amerikaanse) weet waar alle namen van de soldaten staan die hier de nederlandse stad Eindhoven hebben bevrijd, of misschien een site waar ik door alle linken daar misschien op kan komen.

    Ik weet niet of er wel zo'n soort site bestaat, maar iedereen die misschien kan helpen alvast bedankt.

  • bert

    Nee, Jasmin, helaas bestaat zo'n site niet.

    Als ik je goed begrijp, dan was je opa een Amerikaanse soldaat. Kijk even op de sites van Floor Loen ‘who is my father?’ onderaan de tweedewereldoorlog.pagina, en ook die van de vereniging ‘bevrijdingskinderen’.

    Waarschijnlijk maakte hij deel uit van het 506e Regiment, o.l.v. commandant Taylor.

    Het wordt wel erg lastig om hem te vinden, maar we gaan een poging wagen…

    Tot later…

    Bert (webmaster)

  • bert

    Jasmin, we zoeken onder 6769 soldaten!:

    Date: 17 September 1944

    Unit: 101st Airborne Division

    Operation: Market Garden

    Troopers: 6,769

    Country: Holland

    Drop Zone: Eindhoven

    Aircraft: C-47, CG-1 gliders

    Type Air delivery: Day Mass low-level tactical personnel static-line jump, wing

    shackle bundle drops, Gliders

    Ik ben bang dat het moeilijk wordt.

    Groet,

    Bert

  • Vereniging Bevrijdingskinderen

    Hallo Jasmin,

    Een eerste vereiste om een zoektocht naar een Veteraan te starten is de naam van de persoon. Als je de naam weet van je opa, heb je een kans om hem of familie van hem te vinden en zijn wij graag bereid om je te helpen. Voor meer informatie: tel. secretariaat: 055-3664523. Bezoek ook onze site: www.bevrijdingskinderen.nl