oproep: wie heeft er foto's en informatie over de vermoorde joodse kinderen tot en met 18 jaar die niet terugkwamen uit de vernietigingskampen?

  • Aline Pennewaard

    Momenteel schrijf ik een boek over destijds in Nederland woonachtige joodse kinderen tot en met 18 jaar die niet terug zijn gekomen uit de vernietigingskampen. Heeft u foto's of informatie over familieleden, vriendjes, klasgenootjes e.d.? Stuur mij dan a.u.b. een e-mail. Wilt u eerst meer informatie over mijn project, dan kan dat uiteraard ook. Bij voorbaat dank.

  • Jacob Stelwagen

    Hoi Aline,

    Heb redelijk veel informatie over Friesland en de Tweede Wereldoorlog. Ergens moet zelfs nog een lijst liggen met leerlingen van een Joodse school in Friesland. Daarvan kwam er maar één terug. Ben trouwens erg benieuwd naar je project, wil er best wat meer van weten…

    groet,

    Jacob

  • Aline

    Ik schrijf op dit moment een memorboek over destijds in Nederland woonachtige joodse kinderen tot en met 18 jaar, die niet terugkeerden uit de oorlog. Het doel van het boek is om al deze kinderen een “gezicht” te geven, zodat ze niet vergeten worden als die hele generatie die de oorlog bewust heeft meegemaakt er straks niet meer is. Ik hoop dan ook dat u mij wilt helpen.

    Groeten, Aline.

  • h.w.heuvel

    Aline Pennewaard Schreef:

    De heer B,C. van Dijk uit Neede heeft meegewerkt aan boek “Het Grote Gemis”" over het verdwijnen van de joodse gemeenschap uit Borculo tijdens de tweede wereldoorlog. Hij is in het bezit van een uitermate grote fotocollectie uit de geschiedenis van Borculo.

    Het heeft misschien zin om contact met hem op te nemen. Email adres voor zover mij bekend b.dijk4@chello.nl

    ——————————————————-

    > Momenteel schrijf ik een boek over destijds in

    > Nederland woonachtige joodse kinderen tot en met

    > 18 jaar die niet terug zijn gekomen uit de

    > vernietigingskampen. Heeft u foto's of informatie

    > over familieleden, vriendjes, klasgenootjes e.d.?

    > Stuur mij dan a.u.b. een e-mail. Wilt u eerst meer

    > informatie over mijn project, dan kan dat

    > uiteraard ook. Bij voorbaat dank.