Stichting Het Vierde Prinsenkind

  • E.Dierickx

    Graag informatie over de vakantiekampen die georganiseerd werden door de Stichting het Vierde Prinsenkind voor kinderen van oorlogsslachtoffers.

  • L.Hesemans

    Heer Diericks,

    Behalve deelnemer aan deze kampen heb ik ook jaren in het bestuur gezeten en ben ik de laatste jaren bezig met het organiseren van reunies van oud vakantiekampgangers.

    Veel informatie heb ik dus eventueel voor u beschikbaar.

    Heeft u interesse dan zie ik wel een mailtje op mijn scherm

    Vriendelijke Groeten L.Hesemans

  • Ineke Schuurman-Schoordijk

    Geachte heer Dierickx,

    Als kind van een oorlogsweduwe ben ik jarenlang op kamp geweest met het 4e Prinsenkind. Horst-America en Hierden liggen mij nog goed in het geheugen. Ik heb tijdens die periode leuke vriendinnen opgedaan, maar in de loop der tijd is dat contact weer verwaterd. Ik ben nu op zoek naar Willy Mooiman. Zij kwam uit Rotterdam en se woonde in de Stuurmanstraat 8b. Misschien dat zij uw site ook bekijkt. Over organisatie etc van deze kampen kan ik niets vertelllen, ik heb alleen genoten van de tijd in de vakantiekampen.

    Misschien heeft u niets aan dit bericht maar ik vond het toch leuk om u dit te melden.

    Vriendelijke groeten, Ineke Schuurman-Schoordijk.

  • hay mulders america

    hallo,

    onlangs was ik in gesprek met mevr. claassens uit america, thans eigenaresse van de kamphut in america, de plek waar mevrouw schuurman het over heeft. er zou destijds in 1950 een film gemaakt zijn over dit onderwerp . voor een groot deel zouden deze opnamen gemaakt zijn in America.

    is hier iemand van op de hoogte en is deze film op een of andere manier beschikbaar?

    hay mulders - heemkundewerkgroep America

  • Martina Pansier

    Geachte heer Hesemans,

    Ook ik ben als kind naar een aantal vakantiekampen van De Stichting Het vierde Prinsenkind geweest. Onder andere naar Horst-America en Vlissingen. Graag zou ik op de hoogte zijn van een eventueel te houden reünie.

    Van Horst-America herinner ik mij het eindeloos lopen in grote zandverstuivingen en van Vlissingen stapelbedden in golfplaten onderkomens en een vloedgolf die al onze kleding meenam. Juist omdat ik mij verder zo weinig kan herinneren, zou het leuk zijn om van anderen te horen hoe zij op die tijd terugkijken.

    Met vriendelijke groet,

    Martina Pansier

  • Nauman

    Geachte mevrouw schuurman,

    Ik ben de zoon van willy mooiman, mijn oma heeft op dit adres gewoond.

    Mocht u al contact hebben gehad met mijn moeder dan kunt u dit mailtje als niet verzonden beschouwen.

    met vriendelijke groet.

  • Josette Hoex

    L.s.,

    Mijn vader Albert Hoex heeft eind veertiger - begin vijftiger jaren deelgenomen aan deze kampen als kampleider in het zuiden des lands. Mijn oudste broer en zusjes mochten als ‘kinderen van’ ook wel eens mee op uitstapjes. Inmiddels is hij ruim 91 jaar, maar hij kan er nog steeds met enthousiasme over vertellen. Na weer zo'n gesprek met hem hierover afgelopen weekend, besloot ik eens om de stichtingsnaam te Googelen. En zie, er zijn nog steeds mensen die herinneringen hebben aan deze kampen. Wonderlijk genoeg lees of hoor ik er nooit iets over. Ik heb zelfs nog nooit meegemaakt dat iemand enige herkenning had bij de naam Vierde Prinsenkind Kamp. En dat, terwijl er toch nog heel wat kampkinderen-van-toen moeten rondlopen.

    Met vriendelijke groet aan allen die mooie herinneringen hebben aan deze kampen!

  • Harry Kersten

    Ook ik ben een zoon van een oorlogsweduwe. Ik ben 4 of 5 keer mee geweest. Ik herinner mij Westkapelle (een stenen barak), Well (Limburg) en Mantingen (Drente, in houten barakken, later huisvesting voor Ambonezen) in een van de laatste 2 ben ik 2 keer geweest.

    Ik herinner me dat we met de bus vanaf het station Nijmegen vertrokken. En ik herinner me een meisje uit Elst, een meisje uit Nijmegen (die ik een paar jaar later nog eens op het voebalveld van RKHVV , Huissen), en een jongen, ik dacht Leenders uit Huissen (zand).

    Ik herinner me de ook grote sneden brood. Een brood werd niet over dwars doorgesneden maar over de lengte. Deze werd gehalveerd en met besmmerd met een dikke laag boter met gekleurde muisjes.

    Met vriendelijke groet,

  • Erfgoedcentrum DiEP Dordrecht

    beste allemaal … Erfgoedcentrum DiEP Dordrecht heeft sinds kort een aantal VIERDE PRINSENKIND films in de collectie, op zaterdag 4 april in de Kunstkerk in Dordrecht en zondag 5 april in het Hof te Dordrecht zullen er een drietal vertoond worden. De films tonen bezoeken van de kinderen aan o.a.Vlissingen en Antwerpen. kijk ook op:

    www.erfgoedcentrumdiep.nl

    met vr. groet Ron de Bruyn (Bewegend Beeld & Geluid)

  • Thea Labee

    Ben verschillende keren mee geweest met de reunie maar zou mijnheer Heseman willen vragen om mij even een mail te sturen zodat ik aan hem mijn nieuwe adres kan doorgeven want op internet kan ik niets vinden over contact e.d.Of iemaqnd anders die mij kan helpen.

    Met vriendelijke groet Thea