Stichting Het Vierde Prinsenkind

  • Anna Michielen

    Wie heeft er nog foto`s van de Marijke Hoeve ? (1957)

  • Marie van der Wiel Tuller

    Geachte Mevrouw Meneer

    Ik heb ongeveer +1946-1947 in Aerdenhout een vakantie kamp gehad. Ik kan mij herrineren dat toen ook een van de Prinssen op bezoek is geweest.Maar misschien is dit wel niet zo ik was ongeveer 7 jaar. Wel weet ik dat er toen allemaal in mijn ogen heel deftige dames rondliepen die ons een heerlijke week hebben bezorgd.

    Misschien is er nog wel wat te vinden over die tijd het heeft zelfs nog in de panorama gestaan destijds .Ik hoop van U te horen

    Met vriendelijke groeten

    Marie van der Wiel-Tuller

  • Henk Heersema

    Ja hier nog een oude bezoeker van de vakantiekampen.

    Ik kan me herinneren dat ik naar Horst/America (met mijn zusje) ben geweest en naar Hierden

    (alleen). De jongen en meisjes werden streng gescheiden. We hadden ruime tenten , waar we zelf een naam voor moesten bedenken. Bij iedere tent was een leider . Die we oom moesten noemen. Ik kan me nog heronneren Oom Hans uit Dordrecht? Ook kan ik me herinneren dat er een oudere man in korte broek de grote baas was.

  • bettie

    ik ben bettie en ik ben vroeger ook in horst america en mantinge met kamp geweest

  • Gerard van Noorden

    E.Dierickx Schreef:

    ——————————————————-

    > Graag informatie over de vakantiekampen die

    > georganiseerd werden door de Stichting het Vierde

    > Prinsenkind voor kinderen van oorlogsslachtoffers.

    Geachte heer Diericks

    stuitte toevallig op deze site met bericht uit 2002. Nu is het 2012.. Heb als kind kampen meegemaakt in Lage Mierde, Ermelo en Hattem. In Hattem zat ik in de kampleiding. Ik heb nooit geweten dat deze kampen speciaal voor oorlogsslachtoffers waren. Ik was een oorlogswees met handicap.Kan natuurlijk nog wel e.e.a. vertellen over mijn belevenissen in de kampen. Vriendelijke groet, Gerard van Noorden gerardunord@gmail.com

  • Harrie Schaapman

    Beste heer Gerard van Noorden, graag wil ik reageren.

    Op 22 sept.2012 is er weer een reünie geweest, een boottocht vanuit Worp bij Deventer naar Zutphen. Het is ontzettend leuk om andere mensen uit de vakantiekampen te ontmoeten.

    Onder de naam “Vakantiekampen” op http://tweedewereldoorlog.startpagina.nl vind je nog meer nieuws over de vakantiekampen van Het vierde prinsenkind.

    Met vriendelijke groeten, Harrie Schaapman

  • Dirk Mekkering

    Goede middag,Ik herinner mij een vakantiekamp in 1946 of 1947 in kamp Geesbrug nabij Hoogeveen. Een kamp bestaande uit een aantal barakken.

    Het was een leuke week. Ik heb het kamp niet meer teruggevonden. Mogelijk afgebroken.

    Zin er nog gegevens over dat kamp te vinden?

  • Martien van Aarle

    Martina Pansier Schreef:

    ——————————————————-

    > Geachte heer Hesemans,

    >

    >Graag zo ik met U in contact komern, want ik heb nog vele foto's.

    Groetjes

    Martien

    uit St.Oedenrode (NB)

  • Margot Kornblum

    Op deze site kwam ik naar bewust zoeken.

    Ik ben ook in Lage Mierde, Hattem en Ermelo geweest. Ik zou graag fotos ontvangen uit het Kamp Lage Mierde. Heeft iemand die?

    Met vriendelijke groet

    Margot Kornblum

  • H C Schipper

    vakantie kampen 1952 en of 1953