Victory Memorial Museum Arlon

  • Eelco de Jong

    Wat is er gebeurd met het Victory Memorial Museum bij Arlon aan de snelweg

    naar Luxemburg ? ik heb begrepen dat de Dakota is versleept naar Best ( luchtvaartmuseum) . Maar waar is de rest van de super verzameling van Duitse en

    Geallieerde voertuigen gebleven ?!

    To all you WarBuffs outthere, answers please !

  • Stef

    Door het faillissement van het museum is de (prachtige) collectie versnipperd geraakt over verscheidene musea (ik dacht ook in La Roche dat er zich een deel van de collectie bevindt,maar ik weet het niet zeker) en vele privé-verzamelaars.

    Met vriendelijke groeten,

    Stef

  • Kees

    En ook het museum van Diekirch heeft volgens mij het nodige gekocht. Maar kan dit door ruimtegebrek niet meteen tentoonstellen. Qua materiaal is Diekirch nu het meest complete museum in de Ardennen. Hoewel ik niemand een bezoek aan het museum in Poteau wil afraden. Klein , maar heel fijn !!

  • arie jansen

    de inhoud van het museum is door de eigenaar giu arends verkocht aan een amerikaans museum .

  • Bart van Cleef

    Wie weet waar de catalogus (database met plaatjes) van het victory memorial museum gebleven is.

    De papieren versie heb ik en kan ik natuurlijk scannen maar een originele PDF is mooier.

    Welk museum heeft de collectie nu in beheer ?

    Bart van Cleef

    Delft

  • Suzanne

    OPROEP VOOR FOTO’S EN VIDEO

    Ik ben voor Van Osch Film Produkties bezig met een documentaire over de dakota van Museum Bevrijdende Vleugels die tijdens het transport naar de musical Soldaat van Oranje zwaar beschadigd raakte. In deze documentaire zal dit vliegtuig, inmiddels een ‘dame op leeftijd’, haar eigen levensverhaal vertellen.

    Voor deze documentaire zijn wij nog op zoek naar foto’s en videomateriaal (ook homevideo’s ontvangen we graag!) uit de periode 1987 tot 2002 waarin het vliegtuig (met registratie F-BAIF) op een paal stond bij het Victory Memorial Museum in Arlon, België.

    Daarnaast zijn we op zoek naar medewerkers van het Victory Memorial Museum in de periode dat het vliegtuig daar bij het museum stond.

    Ook ontvangen we graag foto’s of (home)video’s uit andere periodes, bijvoorbeeld de tijd dat het vliegtuig bij Museum Bevrijdende Vleugels in Best stond.

    Mocht u ons kunnen helpen, neem dan contact op met Van Osch Film Produkties, Suzanne van Leendert, telefoon 073-6414181 of suzanne@vofprodukties.tv

    Alvast hartelijk bedankt!

    Hartelijke groet,

    Suzanne van Leendert