wat betekend ss?

  • ian

    ik zat me laats af te vragen.wat betekend ss?

    kan iemand me helpen?

    groetjes ian

  • Kevin

    SchutzStaffel

    Zie: http://www.axishistory.com/index.php?id=63

  • Jaco

    SS betekent Schutz Staffel. dat was een eenheid wat gedurende de nazi periode steeds groter en groter werd. de SS was zeg maar de beschermgroep van adolf hitler

    >

  • wissink

    Ik weet dat het staat voor SchutzStaffel. Voor het eerst actief op 16 november 1928 i.v.m.

    een toespraak die Hitler zou geven in Berlijn. Het waren zijn ordetroepen aangezien hij bang was dat deze toespraak uit de hand zou lopen.

    groet R. Wissink

  • Moonlampjuh

    gut, spuit 11 geeft ook nog modder…

  • Jan corsten

    Hei Ian,

    De Schutzstaffel (Nederlands: beschermingsafdeling), beter bekend onder de afkorting SS, was een paramilitaire organisatie binnen de Duitse nazi-partij, de NSDAP. De SS werd in 1925 opgericht en was oorspronkelijk de persoonlijke lijfwacht van Adolf Hitler. De groepering groeide uit tot wat de nazi's beschouwden als een elite-eenheid. De SS had haar eigen kentekens, uniformen en militaire rangen. Ze is in de processen van Neurenberg formeel bestempeld als misdadige organisatie.

    Groetjes uit Stordal, Noorwegen

  • menno

    ss betekent schutzstaffel.

  • dorothee

    zoek het op ! je vind genoeg!

  • wat een poepie zeg

    hallo mensen gaat alles goed en wat een leuke site zeg wat schatig zeker van je moeder gekregenX(

  • Arthur Graaff

    Beste Ian,

    het betekent Schutzstaffel, oftewel beschermingsafdeling. Kijk even op wikipedia.