gedenkboek verzetsherdenkingskruis

  • martin

    hallo weet iemand of er op internet een database is van het gedenkboek verzetsherdenkingskruis alvast bedankt voor uw antwoord

  • Tarballs

    Er is een boek over het verzetskruis (Zeg mij aan wien ik toebehoor). Of bedoel je dat niet? Ik geloof niet dat daar een internetdatabase van is, maar ik kan me vergissen.

  • Siebe Idzinga

    Beste Martin,

    Ik ben ook op zoek naar deze database en stuitte op jouw vraag. Heb je er antwoord op gekregen? Ik zoek een ontvanger van deze onderscheiding. Het lijkt dat wij in dat opzicht met een vergelijkbaar onderzoek bezig zijn. Ik ben benieuwd of u mij kunt helpen.

    Vriendelijke groet,

    Siebe Idzinga

    Rotterdam

  • Siebe Idzinga

    U bent in de war met het verzetskruis. De vraag is gebaseerd op het verzetsHERDENKINGSkruis. Ook ik ben benieuwd of daar een Internetdatabase van bestaat.

    Vr. gr.

    Siebe Idzinga

  • E. van Engelenburg

    I.v.m. genealogisch onderzoek heb ik via de site van de documentatiegroep40-45 gegevens gevonden van een familielid die begraven ligt op een erebegraafplaats, maar ook van een familielid die een verzetsherdenkingskruis ontvangen heeft. Je kunt zoeken op naam.

    Ik weet niet of deze database compleet is, maar misschien het proberen waard.

    Succes

    EllekeSiebe Idzinga schreef:

    >

    > Beste Martin,

    > Ik ben ook op zoek naar deze database en stuitte op jouw

    > vraag. Heb je er antwoord op gekregen? Ik zoek een ontvanger

    > van deze onderscheiding. Het lijkt dat wij in dat opzicht met

    > een vergelijkbaar onderzoek bezig zijn. Ik ben benieuwd of u

    > mij kunt helpen.

    >

    > Vriendelijke groet,

    > Siebe Idzinga

    > Rotterdam

  • Velp voor Oranje

    Beste Martin,

    Inmiddels is het twee jaar later: 22 mei 2009.

    Hebt u ooit antwoord gekregen op de vraag of het Gedenkboek Verzetsherdenkingskruis “online” is gezet?

  • jan bessem

    Allen,

    Voor zover ik heb kunnen vinden, staan de dragers van het Versetsherdenkingskruis vermeld in onderstaand boek. Heb nog geen database hiervan kunnen ontdekken.

    Auteur(s) C.C. van den Heuvel & W.J.C. Tensen (samenstellers)

    Titel Gedenkboek Verzetsherdenkingskruis

    Ondertitel -

    ISBN 90-14-03462-8

    Uitgeverij Samsom Uitgeverij

    Plaats van uitgifte Alphen aan den Rijn Jaar van uitgifte 1985

    Drukkerij ?

    Bijzonderheden Waarin opgenomen het namenregister van dragers van het Verzetsherdenkingskruis

    Misschien dat dit jullie iets verder helpt.

  • Pim Kuijlenburg

    Hier een link waar je een zoekopdracht in kunt vullen:

    http://database.documentatiegroep40-45.nl/

    Misschoen heb je er iets aan.

    VrGr

    Pim Kuijlenburg

  • F.J.W. van Vlijmen

    Beste allemaal die een vraag stelden over een database van het boek “Verzetsherdenkingskruis”. Die bestaat niet anders zou ik het weten. Zoeken heeft dus geen zin. Bij mijn laatste bezoek aan dhr. Tensen (reeds enige jaren geleden overleden) heb ik een tiental exemplaren voor verspreiding meegenomen en die zijn allen vergeven. Als iemand een persoon zoekt die eventueel vermeld zou staan in het boek dan is het logischer dit aan de bezoekers van deze website als vraag mee te delen. Mvrgr. F.J.W.

  • Heleen

    Ik ben op zoek naar informatie betreffende mijn oma Hanna Cohen en wil weten of ze in het gedenkboek verzetsherdenkingskruis staat