gedenkboek verzetsherdenkingskruis

  • F.J.W. van Vlijmen

    Geachte heer van 't Hul.

    De naam Gradus Johannes van 't Hul komt niet in het boek voor, evenmin in het aanvullend register. Mvrgr. F.J.W.

  • Anne

    Geachte heer van Vlijmen,

    Graag zou ik weten of de heer A.L. Aalhuizen (10-06-1923) opgenomen is in het gedenkboek.

    Bij voorbaat hartelijk dank.

  • F.J.W. van Vlijmen

    Geachte mevrouw Anne.

    De door u genoemde Antoon L. Aalhuizen geboren 10–06–1923 staat vermeld in het register van dragers Verzetsherdenkingskruis.

    Indien mogelijk knuffel hem eens. Vriendelijk gegroet.

  • anne

    Geachte heer van Vlijmen,

    Hartelijk dank voor het opzoeken en uw zeer snelle reactie, Fijn om te weten dat hij niet vergeten is.

    Helaas is hij, veel te vroeg, 30 jaar geleden overleden.

    met hartelijke groeten,

    Anne

  • anne

    Goedemorgen,

    Nadat ik al antwoord had gekregen van de heer van Vlijmen over de opname van mijn oom in het gedenkboek heb ik toch nog eens gezocht op internet. Ik kwam toen deze site tegen: http://www.ww2awards.com/award/303/abc. Hier lijkt een overzicht te staan van de verzetsherdenkingskruis dragers.

    Misschien dat anderen hier ook iets aan hebben.

    Hartelijke groeten,

    Anne

  • F.J.W. van Vlijmen

    Mevrouw Anne.

    Goedemiddag. Het bestaan van deze website met de gegevens van het VHK was mij onbekend. Ik ben blij dat nu iedereen zelf de gegevens kan opzoeken. Een pluspunt is dat in sommige gevallen ook de sterfdatum aangegeven wordt.

    Met vriendelijke groet, Wilhelm.

  • F.J.W. van Vlijmen

    Mevrouw Anne.

    Als aanvulling op mijn zoeven geplaatste reacties het volgende. Na de door u genoemde website nog eens nader bekeken te hebben kom ik de conclusie dat de genoemde aantallen VHK-dragers per letter zeer weinig resultaat oplevert. Het geeft dus geen goede zoekresultaten. Jammer maar waar.

    Groeten van Wilhelm.

  • ans

    Avond

    Kan er bekeken worden of de onderstaande personen erin staan:

    Dirk Albert Elisa de Loos, geboren 13-2-1917 in Madioen en zijn vrouw

    Elisabeth Petronella Dietz, geboren 4-2-1915 in Den Haag

    Met dank en vriendelijke groet

    ans meijlink

  • F.J.W. van Vlijmen

    Mevrouw Ans.

    Beiden door u genoemde personen staan in het “Verzetsherdenkingskruis” boekwerk. Bij Dirk A.E. de Loos staat vreemd genoeg geen geboorte datum, misschien bij de aanvraag onduidelijk geschreven.

    Met vriendelijke groet, Wilhelm.

  • ans

    Middag

    Dat vermoeden had ik al, bedankt voor het nakijken.

    Is het mogelijk om te emailen wat er precies staat, in ieder geval de data, heb dit nodig voor een patriciaatsboekje wat in de maak is.

    Mijn vader heeft dit kruis geweigerd, wat eigenlijk wel jammer is, zijn naam is Hendrik Aalt Meijlink, geboren 30-9-1918 Steenwijk, kan hij er dan toch wel in staan?

    Staat er ook beschreven waarom bovenstaande personen dit kruis hebben gekregen?

    Met vriendelijke groet

    ans meijlink