vakantiekampen

  • Jo Steinschuld

    Beste mensen,

    ik ben van jaargang 1940 en ben 5 maal met de Stichting “Het vierde Prinsekind” op kamp geweest.

    Eerst in Westkappele, dan in Montfort/Sevenum, Horst-America, op ‘n kasteel ergens in België, en het laatst nog ’n keer in Westkapelle.

    Geweldige belevenissen en prachtige herinneringen aan andere jongens en meisjes.

    Ik ben nog steeds vol bewondering voor de begeleiders en “commandanten”. Zij bezorgden ons onvergetelijke vakantiedagen. De enige vakanties welke toendertijd voor ons mogelijk waren.

    Later, als dienstplichtige, ben ik nog eens terug geweest op het kampement te Westkapelle, we werden daar ingekwartierd en moesten de boeren aldaar helpen met de aardapeloogst.

    Als er ergens foto's en/of filmpjes over die tijd te zien zijn, laat het mij weten. svp.

    In afwachting, met vriendelijke groeten,

    Jo Steinschuld

  • Harrie Schaapman

    Hallo geïnteresseerden in vakantiekampen van de stichting “Het Vierde Prinsenkind”

    .

    Ook ik ben van 1940 en ook met “Het Vierde Prinsenkind” op kamp geweest. Tweemaal naar Mantinge, éenmaal naar Oud Leusden en Mill en ook tweemaal naar Texel in de Koog. Sommige kampen werden door de CJMV georganiseerd. Van Oud Leusden heb ik een groepsfoto, maar ik weet maar van één jongen de naam nog (Cor de Wit). Van Texel heb ik een groepsfoto waarop ook Tonnie Bosman uit Oosterbeek staat. De kampen waren heel leuk, met fijne leiders die begrepen wat we nodig hadden. Van Mantinge herinner ik mij, dat ik veel optrok met Gé en Jopie Baas uit Winschoten, en dat we heel veel spelletjes deden. In 2009 zijn mijn vrouw en ik naar de reünie van het Vierde Prinsenkind geweest, met een boot van Deventer naar Doesburg, wat heel gezellig en prima verzorgd was. Dit jaar is er weer een reünie schrijft de werkgroep in haar Nieuwsbrief van april 2012, wij gaan zeker! De foto's stuur ik naar de werkgroep voor op de tentoonstelling bij de reünie.

    Met vriendelijke groeten,

    Harrie Schaapman