administratie dwangarbeiders

  • Elly Konstapel

    Kan iemand mij vertellen of ik ergens kan achterhalen wanneer precies mijn vader tijdens de 2e wereldoorlog als dwangarbeider naar Duitsland is gestuurd.?

    Elly

  • Heidi van Olphen

    Ik ben hier eigenlijk ook heel benieuwd naar maar dan over mijn opa.

    Groetjes Heidi

  • Jan van den Burg

    http://www.zicht.nl/portfolio/portfolio:nationaal-archief-niod-wegwijzer-archiev

    niod

    Nationaal Archief & NIOD - Wegwijzer archieven WO2

    Daar zijn ongetwijfeld gegevens bekend.

    Je kunt ook proberen of de “Uitkeringsraad” in Den Haag je kunt helpen. Die houden zich bezig met het uitvoeren van de Wet Uitkering Vervolgingsslachtoffers (WUV).

    Ik ben benieuwd, of je een link hebt gevonden. Ik ben geïnteresseerd in het dwangarbeiderskamp te Dwingeloo. Vandaar werden de dwangarbeiders in Duitsland te werk gesteld.

    Met vriendelijke groet,

    Jan van den Burg

  • Corrien buchner

    Mijn vader, Ger buchner, is in 40 - 45 ingezet voor dwangarbeid, Ik wil graag weten waar hij toen heeft gewerkt. Is dat te achethalen.

  • Ben Voulon

    L.S.

    Mij is verteld dat tijdens WOII mijn vader Gerard Voulon in een kamp dwangarbeid moest verrichten. Hij was woonachtig te Bolsward, het kamp lag vlakbij de Duitse grens en bevond zich vermoedelijk te Drente. Zij moesten daar tankvallen graven. Na de executie van een kampbewoner is mijn vader met twee anderen het kamp ontvlucht.

    Vermoedelijk betreft het een kamp te Dwingeloo. De leiding van het kamp was indertijd in handen van de organisatie Todt. Komt mijn vader in uw administratieve gegevens voor?

    Met vriendelijke groet,

    Ben Voulon.