naar indie met de Alcantara december 1945

  • ans

    Morgen

    Wie van de leden van dit forum heeft een ouder (of misschien zelf nog) die met de Alcantara in december 1945 vanuit Engeland naar Indie ging?

    Met vriendelijke groet

    ans meijlink

  • F.J.W. van Vlijmen

    Mevrouw Meijlink.

    Zou het een goed idee zijn om deze vraag in het veteranenblad Checkpoint te stellen.

    De kans op een antwoord is vele malen hoger dan hier zal zijn.

    Mvrgr. F.J.W.

  • ans

    Morgen

    Dat had ik een tijd geleden al gedaan, maar hoopte dat iemand uit dit forum ook deze vraag kon beantwoorden.

    Met vriendelijke groet

    ans meijlink

  • John Bouwens

    Hallo Ans:

    Mijn vader is op 12 October 1945 vanuit Engeland (Malvern Wells) als onderofficier van de Genie bij detachement Europa van het Knil naar Malakka vertrokken. Aankomst 13 November 1945. Dus een vertrek naar indie in December 1945 zou nog kunnen.Het heeft nog tot maart april 1946 geduurd tot hij in Indie was.

    Met vriendelijke groet

    John Bouwens

  • Cor Groot

    Beste Ans,

    Enige tijd geleden ben ik gaan uitzoeken naar het verleden van mijn vader in Indie, hij is met deze boot in december daar naartoe vertrokken. mijn vader heeft een dagboek nagelaten die mijn zusters nu aan het herschrijven zijn in een leesbaar verhaal. Verder weet ik nog niets alleen dat hij op 31-12 1945 is vertrokken en in juni 1948 terug gekomen is.

    Met vriendelijke groet,

    cor Groot.

  • ans

    Dag Cor

    Dan is Ineke een zus van je, ik heb haar jaren geleden ontmoet op een reunie van het batiljon.

    Van haar ben ik een paar delen van de brieven gehad.

    Maar.. heb al een paar jaar niets meer van haar gehoord.

    Met vriendelijke groet

    ans meijlink

  • ans

    Cor Groot

    Zal je mijn emailadres geven, want ik ben het emailadres kwijt van je zus Ineke

    h.a.meijlink@hccnet.nl

    Email je wel?

    Groet

    ans

  • ans

    Dag John

    Dat zal de eerste reis geweest zijn, de reis die ik bedoel is precies op oudejaarsdag vanuit Engeland.

    Met vriendelijke groet

    ans meijlink