reis langs oorlogsmonumenten

• Ellen

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om volgende zomer een reis te gaan maken langs zoveel mogelijk belangrijke plaatsen/monumenten/musea uit de tweede wereldoorlog. Ik wil mijn reis beginnen op de invasiestranden van Normandie en dan zo doortrekken naar Belgie en zo weer terug naar Nederland.

Ik ben nu op zoek naar mensen die dit al hebben gedaan. Ik heb namelijk gehoord dat er een speciale route hiervoor is maar ik kan er helemaal geen informatie over vinden.

Ik hoop op spoedige reacties van mensen die hier meer van weten of dit reeds gedaan hebben.

groetjes Ellen

• Jeroen Koppes

Ellen,

Ik heb een folder over routes in Normandië, die langs heel veel “plaatsen/monumenten/musea” gaan, dit is dus alleen Normandië en niet België of Nederland. De folder is alleen wel uit 1997 en komt uit Normandië zelf (ligt vast nog wel in een van de musea). Als ik het me goed kan herinneren zijn deze routes met borden aangegeven. Als je wilt zal ik 'm proberen in te scannen (het is echter nog al een groot vel dus ik weet niet wat het wordt), je zegt het maar.

Met vriendelijke groeten,

Jeroen Koppes

http://members.brabant.chello.nl/s.koppes/

• Ellen

hai Jeroen,

sorry voor de late reactie maar ik ben een paar dagen ziek geweest en ben dus niet online geweest. Maar bedankt voor je reactie. Als je zou willen proberen om m in te scannen zou ik daar heel erg blij mee zijn. Maar als het niet lukt kun je dan alleen het adres misschien doormailen? Dan kan ik zelf misschien daar wat informatie opvragen over dit onderwerp. Ik heb namelijk al vele uren gezocht op internet maar kom niet echt verder.

Ik ben ook benieuwd of ik als ik deze reis volgende zomer wil gaan maken of ik dan dus ook van te voren accomodatie moet boeken. Ik ben alles nu een beetje aan het uitzoeken en alle info is welkom!

Alvast bedankt voor de moeite!

groetjes EllenJeroen Koppes schreef:

>

> Ellen,

>

> Ik heb een folder over routes in Normandië, die langs heel

> veel “plaatsen/monumenten/musea” gaan, dit is dus alleen

> Normandië en niet België of Nederland. De folder is alleen

> wel uit 1997 en komt uit Normandië zelf (ligt vast nog wel in

> een van de musea). Als ik het me goed kan herinneren zijn

> deze routes met borden aangegeven. Als je wilt zal ik 'm

> proberen in te scannen (het is echter nog al een groot vel

> dus ik weet niet wat het wordt), je zegt het maar.

>

> Met vriendelijke groeten,

> Jeroen Koppes

> http://members.brabant.chello.nl/s.koppes/

• Peter

Ellen,

Mag ik je eens uitnodigen om op de langs te komen.

• Dick van Faassen

Enkele jaren geleden bezochten wij ook de invasiestranden in Normandie.

Beslist de moeite waard is het 360 graden filmtheater in de buurt van Arromanches - als ik mij niet vergis - maar als je de route volgt, kom je er langs!

Heel indrukwekkend. De hele invasie wordt geprojecteerd op een cirkelvormig doek en je staat er middenin.

Veel succes!

Dick.

• Dick van Faassen

Nog even opgezocht:

zie: http://www.arromanches360.com

Dick.

• Ellen

Hai Dick,

Sorry voor de late reactie maar alsnog bedankt! Die site ziet er ook goed uit dus ik ga er zeker heen! Kun je nog meer vertellen over je reis naar Normandie, ik ben erg benieuwd en kijk er erg naar uit om er eindelijk zelf heen te gaan.

groetjes Ellen