Militaire begraafplaats IJsselstein

• Tom Sonnemans

Waarom is er nergens iets te vinden over de militaire begraafplaats in IJsselstein?

Is dat misschien omdat er Duitsers begraven liggen?

• rene

Ton,

er is op het ogenblik en duitse site waar de duitse erevelden opstaan echter is er niets te vinden over IJsselstein er liggen hier zo`n +/- 31000 duiters begraven

de site is: www.volksbund.de/

groeten

rene

• Johan

Er is best veel te vinden over de begraafplaats voor Duitse gesneuvelden in Limburg. Jullie zoeken echter onder de verkeerde plaatsnaam. De juiste spelling van de plaats is Ysselsteyn.

Succes.

Johan

• ilse en aggie

ik heb geen zin in het maken van dit werkstuk!!!!!!!!!!!!!!!!! en kom ook nie verder met plaatjes zoeken over wo2, weet iemand nog een site???

Johan schreef:

>

> Er is best veel te vinden over de begraafplaats voor Duitse

> gesneuvelden in Limburg. Jullie zoeken echter onder de

> verkeerde plaatsnaam. De juiste spelling van de plaats is

> Ysselsteyn.

>

> Succes.

>

> Johan

• frans janssens

Op 1 jan. 1945 om 09.20 stortte een duits vliegtuig neer in de bomgaard ven boerderij de lievendaal bewoond door de fam. vaessen.Het toestel zou zijn gevlogen door feldwebel leipholtz die bij deze crash omkwam.Ik weet dat hij is ter aarde besteld op begraafplaats oude toren in eindhoven.Mijn vraag waar ik al lange tijd mee loop is,in wat voor een toestel vloog de feld webel,ik denk een me 109 naar de vorm te zien van de motor die uit het vliegtuig was geslingerd.En wat is er van de machine geworden,deze hoeft niet helemaal vernield te wezen.In die tijd waren er in de school in de kootwijkstraat canadezen gelegerd die de repatriering van de piloot op zich genomen hebben.Kunt u mij hierover berichten?Is er misschien ruimte om contact met leggen met nabestaanden?Ik zou als het enigszins mogelijk is van u een bericht willen ontvangen.Bij voorbaat mijn dank.Frans Janssens.

• Irma Jansen

Er is geen militaire begraafplaats in IJsselstein (Utrecht) maar wel in IJsselsteyn (Limburg) daar zit waarschijnlijk de verwarring.