arrestatie Himmler?

• Philippe

Welke latere Nederlandse acteur was betrokken bij de arrestatie van Heinrich Himmler?

Dank u.

• Jeroen Koppes

Is dit een quizje of zo? Leuke vragen stel je trouwens! Het volgende heb ik over Himmler arrestatie:

Tot 21 mei werd hij - onder de valse naam Heinrich Hitzinger, zonder snor, met een zwarte lap voor zijn oog en gekleed in restanten van het uniform van een sergeant-majoor van de Geheime Feldpolizie - door een Britse controlepost aangehouden.

Himmler en zijn beide adjudanten stonden in een rij van enkele duizenden mensen, die langzaam voortschuifelde over de brug over de rivier de Oste, nabij Bremervörde. Himmler en zijn metgezellen begingen de grote fout dat ze de Engelse wachtpost onmiddellijk hun gloednieuwe papieren lieten zien, terwijl de meeste mensen geen papieren bij zich hadden.De gedachte van Himmler dat alleen een persoon met papieren onverdacht is, maakte hem juist verdacht.

Dat komt uit Hitlers Handlangers (ISBN 90-6761-128-X)

• Philippe

Inderdaad! Het is een quiz op de volgende website: http://www.go2war2.nl/

Opgelet! Het is niet gemakkelijk.

Bedankt voor de reactie maar eigenlijk is het niet het antwoord dat ik nodig heb.

er zijn 4 mogelijkheden:

John Kraaykamp

Rijk de Gooyer

Albert Mol

Ko van Dijk

Groeten

Philippe Paternotte

eliane.paternotte@skynet.be

• Jeroen Koppes

Site is mij bekend, die quiz nu ook… Dit is een rare manier om aan de goede antwoorden te komen. Wat zit er voor ons in, jij wint er een kadobon van 25 euro mee.

• Johan

Rijk de Gooijer. Deze diende als tolk bij de Engelsen.

Johan

• Philippe

Mag ik zo vriendelijk zijn om te informeren wat uw bron is?

Alvast bedankt!

Philippe