vragen over jodenvervolgingen

• Jakoline

Hallo,

Ik ben Jakoline en ik moet voor school een werkstuk over jodenvervolgingen maken.

Ik kan na 3 weken zoeken bijna geen informatie vinden. Hier komt mijn oproep:

Als u / jij

>video's of DVD's

>boeken of uitreksels

>sites

>of informatie in welke vorm dan ook die gaat over de jodenvervolgingen uit de tweede wereldoorlog.

Alvast ontzettend bedankt,

Jakoline

11 jaar

• rene

Jacoline,

als je op de startpagina tweedewereldoorlg kijkt staan daar een aantal sites die je kan bekijken oa in de lijst“ begrippen” : de Kristalnacht de jodenvervolging in de lijst“ Holocaust” gaan alle sites over de joden vervolging verder zijn er nog de lijsten met “Nederlandsekampen” en “Concentratiekampen Duitsland” waarin de joden vervolging staat en in de sites voor het onderwijs staat ook nog ket een een en ander over de Holocaust

succes

Rene

• tamara

hallo Jakoline,

Heb je al in de bieb gekeken? Daar is heel veel over de holocaust te lezen.

zelf heb ik heb het boek “de negentien treinen naar Sobibor” gelezen van Dr. Cohen. Daar staat heel veel informatie in voor jou. Interviews met overlevenden van Auswitz en heel veel feiten. Achterin het boek staat een lijst met andere boeken en documenten over de jodenvervolging. Probeer ook de boeken van Jules Schelvis te lezen. Hij is een overlevende uit diverse kampen. Veel sucses.

Groetjes, Tamara.