Mein Kampf

• Matthijs

Goedemiddag,

Op mijn wekelijkse speurtoch naar de dvd versie van soldaat van oranje kwam ik hier terrecht. Aangezien ik zie dat velen mij hier met hun vraag zijn voorgegaan bij deze:

wie kan mij vertellen wat in Nederland de wetgeving is omtrent Mein Kampf van Adolf Hitler? Mag je dit boek nu lezen/bezitten/kopen of niet? Van veel kanten krijg ik diverse verhalen en mij is tot nu toe alleen bekend dat het boekop diverse plaatsten op het internet te lezen en te koop is. Graag zou ik het boek willen lezen, zoveel mensen zijn hierdoor gedood en de geschiedenis heeft zo'n andere wendig gekregen door dit boek; maar hoe zou ik daar, alleen wanneer legaal, in het nederlands aan kunnen komen?

Alvast bedankt voor je informatie.

Matthijs

• Bert

Beste Matthijs,

Voor zover ik weet is het lezen, bezitten of kopen van Mein Kampf in Nederland niet strafbaar. Wel het verkopen of op andere wijze openbaar maken, want dat staat gelijk aan verspreiding van racistische denkbeelden. Om deze reden heb ik op deze pagina ook geen verwijzing opgenomen naar het boek. Om problemen te voorkomen. Mocht je erg nieuwsgierig zijn en Engels kunnen lezen (een Nederlandse versie is op internet niet aanwezig), dan kun het hier inzien: http://www.hitler.org/writings/Mein_Kampf/

Je kunt het overigens beter laten, want het is niet te lezen. De inhoud deugt al evenmin als de schrijver.

Groet,

Bert

(webmaster)

• enigma

Bert heeft gelijk. Een paar jaar geleden is een marktkoopman die op het Waterloo plein (Amsterdam) boeken verkocht, veroordeeld o.g.v. het feit dat hij een exemplaar van Mein Kampf te koop had aangeboden.

Wist je dat de Amerikaanse regering nog jarenlang de royalties heeft ontvangen voor de herdukken van dit boek. Dit stond vorig jaar in de spits. Ik geloof dat het boek nog steeds in Syrie wordt gedrukt.

• Manteuffel

Het (ver)kopen van Mein Kampf is strafbaar. Dit heeft iets te maken met de Joodse verenigingen in Nederland.

Volgens mij zijn ze bang sat iemand dat boek letterlijk neemt!

• Manteuffel

Het is inderdaad gewoon op het internet te krijgen, daar heb ik het ook vandaan.

Laat ik, voordat je het gaat downloaden, even melden dat het boek zwaaaaaar tegen valt. Het is een hoop loos gebrabbel. Als je iets wilt weten over Jodenvervolging in WO II moet je op zoek naar boeken over Eichmann e.d.

Mein Kampf heeft het WEL over WAAROM dat de Joden een doorn in het oog waren, maar verteld niets over een eventuele ‘oplossing’. Probeer het eens met titels als ‘De boekhouder des doods’.

• Erik2

Kan iemand mij vertellen of via die link de originele versie te lezen is?