Hallo een vriend en ik houden samen een profiel werkstuk over de tweede wereldoorlog kun je ons toevallig wat info geven over welke invloeden het klimaat hadden op de tweede wereld oorlog
alvast bedankt
Roy, als je mij bedoelt, vooruit dan maar!
Een interessante vraag: welke invloed het klimaat had op de Tweede Wereldoorlog. Zo gesteld luidt het antwoord: Geen!
Wel zou je kunnen zeggen dat klimatologische omstandigheden of het weer van invloed zijn geweest op individuele gebeurtenissen. De vroege inval van de winter in Rusland tijdens operatie Barbarossa heeft de Duitsers flink dwarsgezeten. De stad Leningrad kon mede worden gered door het feit dat voedselkonvooien konden worden georganiseerd over het bevroren Ladoga-meer. De Hongerwinter in Nederland telde extra veel levens door de uitzonderlijke koude in de winter van 44/45. Australische en Engelse militairen in het Verre Oosten konden niet tegen de hitte en luchtvochtigheid. D-Day moest worden uitgesteld in verband met de ruwe zee.
Afijn, zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Als het thema je echt interesseert, zoek dan zelf eerst een tijdje op deze pagina en stel meer gerichte vragen (aan anderen).
Bert
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?