4, 5 mei: herdenken, ja of nee?

• C. Chilotte

Vindt u dat 4 en 5 mei een officiele vrije dag moet blijven ter herdenking van de oorlogsslachtoffers en de bevrijding van Nederland? Is herdenken dan ook alleen voor nabestaanden of voor iedereen?

• Mening van het volk

Tuurlijk moeten we die dagen blijven “vieren”, op 4 mei herdenken we de mensen die ervoor gezorgd hebben dat er op 5 mei een nationaal feest gevierd kan worden. Zonder de gesneuvelden soldaten en verzetstrijders was er nu niets te vieren en zouden we nog steeds geteisterd worden door de nazi's…..

• Saskia

Uiteraard moeten we vier mei blijven herdenken en vijf mei blijven vieren. En dat we de toekomstige generaties ook meegeven dat vrijheid niet vanzelfsprekend is.

Uiteindelijk hebben wij onze vrijheid te danken aan een heleboel (jonge) mensen die hun leven hebben geriskeerd voor onze vrijheid en daar ben ik dankbaar voor.

• mercha

ja ik vind dat de herdenkingsdag moet blijven

voor ons zigeuners is deze dag nog heel belangrijk ,pas sinds enkele jaren krijgen wij pas een beetje erkenning

want ronduit schandalig is

en nog steeds worden wij onderdrukt

• Erik2

Sinds ik me in WO2 verdiep(nog maar kort) ben ik deze dagen meer gaan waarderen en ze moeten dan ook zeker een prominente plaats houden.

• dean

ik vind dat het moet blijven om dit niet te vergeten

mzzls Dean

• 88

Niet herdenken

de strijd gaat tot op heden door

• dean

hoezo niet herdenken we moeten hen die gevallen zijn blijven eren

mzzls Dean

• caro

Herdenking moet blijven!

Mensen gaan anders denken dat het normaal is dat je kan doen en laten wat je wil. Dat was vroeger wel anders en dat kan elk moment veranderen….. u never know! Ook moeten de mensen (slachtoffers, verzetsstrijders) herdacht worden.

mzzls Carodean schreef:

• hurkmans

Jazeker al was het om te weten in wat voor puinhoop we tegenwoordig leven

die vrijheid daar moeten we dankbaar voor zijn