doden

• henriette

ik heb een vraag hoeveel joden zij door deze oorlog dood gegaan

• Erik2

Ik meen:

Ongeveer 100.000 Nederlandse joden en in heel Europa zit dit tegen de 6.000.000 aan.

• KP

6.000.000 doden onvoorstelbaar hè? Moet je kijken waar we ons tegenwoordig om druk maken, dit staat in schril contrast met het leven toen!!!

• Erik2

Tja, het was echt een andere wereld heh toen.

Zelfs mensen(Ook Roosevelt en Churchill) die toendertijd de ooggetuigenverslagen hoorde over de uitroeiing van de joden konden niet geloven dat de nazi's werkelijk van plan waren alle Europese joden te vemoorden.

• KP

Wat ik me afvraag; hoe krijg je ontwikkelde mensen zo ver dat ze stelselmatig een bepaald volk uitroeien.

• Dean

tja hoe krijg je dat mensen hebben honger er is armoede en zoeken een sterke man

die man was hitler met zijn mooie praatjes en na

een paar honderd keer geloof je het wel

maarja wil je het echt weten dan moet je een veteraan spreken

van het duiste leger

Dean

ww.hollandwar2.nl

• KP

Tuurlijk hebben mensen honger, zoeken ze een sterke man en dat ze dankzij hem een hekel aan Joden kregen snap ik ook wel. Maar de manier waarop de Joden zijn vernietigd snap ik niet; ze hadden toch ook gewoon verbannen kunnen worden? Dat zoveel mensen meededen aan de brute vernietiging van Joden dat vind ik vreemd.

• J.

In west europa en buiten Europa was het niet echt bekend. Zelfs een groot deel van het duitse leger wist het niet.Het is abnormaal hoe zulke regimes werken. 1 man kan miljoenen de dood in jagen. Nu nog (Biologische- Chemische- Kern- Atoom- wapens)

J.

• KP

Weinigen wisten het, dat klopt. Toch werkten er vele SS-ers in de concentratiekampen, Hoe krijg je zoveel zieke geeste bij elkaar?

• lara

ik wil graag wat weten over de tweede wereld oorlog.

mijn onderwerpen zijn:

1.oorlog in europa

2.jodenvervolging

3.het verzet

4.de bevrijding

5.anne frank

6.concentratiekampen

7.adolf hitler

nog bedankt

kussies lara