Sniper

• Leendert

hey, ik zoek info en een plaatje van het wapen dat Private Jackson uit de film Saving Private Ryan bediend. Het gaat om een sniper rifle, maar welke???? dat wil ik graag weten.

alvast bedankt

Leendert,

• Erik2

www.sproe.com staat nogal in het teken van Saving Private Ryan.

Er staat ook een stuk over die sniper.

• leendert

Helaas kon ik die site al en ben ik weleens op die site geweest, en daar hebben ze over de sniper die ik zoek alleen maar 1 regel info :-( En zelfs aan die regels heb ik niks………

• Erik2

Bij sniper, German staat toch best een aardig verhaaltje, meer dan 1 regel in elk geval.

• leendert

Bij sniper, German staat toch best een aardig verhaaltje, meer dan 1 regel in elk geval.

Um…..is de rifle van de amerikanen en van de duitsers niet verschillend dan??

• Erik2

Ooh ja, je wilde het van Jackson weten./

• leendert

jah : ). Maargoed, ik heb zelf ook nog eens goed gezocht maar toen heb ik gelukkig wel een plaatje gevonden : ) maar slechte beschrijving van het wapen. En de beschrijving zou ik graag ook willen, alleen die nog <<<

• Tijmen

eh, de Duitsers gebruikten de k98 met zf….-telescope en de Amerikanen een springfield-sniper.

Hoop je hiermee geholpen te hebben.leendert schreef:

• Pieter

Hallo Leendert,

Het geweer van Jackson is een M 190A4 waarop, normaal gesproken, voor een ‘sniper’ een Weaver M73B-1 vizier op geplaatst zou zijn,… deze uitvoering,..in Private Ryan,.. is iets zwaarder aan de voorzijde,… Dus dit zou een ‘film-vrijheid’ kunnen zijn.

Succes en tot ziens! Pieter

• leendert

thanks! Ik weet nu meer. Al de andere mensen die me geholpe hebben ook bedankt, Ik weet nu weer ietsjes meer.

Mzzl,

Leendert