Mein Kampf Adolf Hitler eindscriptie

• Stephan van der Voort

Beste mensen,

Mijn zoon gaat voor zijn vwo een eindscriptie maken en presentatie houden over Adolf Hitler. Hij wil zich goed voorbereiden en als onderdeel hiervan een vertaalde versie van Mein Kampf lezen. Mijn vraag is wie een exemplaar heeft wat hij zou kunnen lenen. Het is verboden het boek te verkopen of te produceren maar uitlenen mag neem ik aan wel. Voor de helderheid, mijn zoon en/of ik zijn geen neo nazi's. Als u het boek te leen heeft komen wij het samen halen zodat u zich hiervan kunt overtuigen.

Bij voorbaat dank,

Met vriendelijke groet

Stephan van der Voort

• Sunray major

In Groot Brittanie is het boek niet verboden kijk op deze site daar is het boek gratis te downloaden

http://www.hitler.org/writings/Mein_Kampf/

• Stephan van der Voort

Dank voor de snelle reactie, dit is al heel wat. Ik zoek echter de Nederlandse vertaling, dus als er mensen zijn die die hebben; heel graag een reactie.

Stephan van der Voort

• Bert (webmaster)

Stephan,

Zie eerdere discussie:

http://beta.prikpagina.nl/read.php?f=983&i=295&t=201

Het boek is niet te krijgen in een gewone bibliotheek.

Een leesbare versie voor een vwo-leerling (hoe slim deze ook is) lijkt me evenzeer uitgesloten. Als je perse wilt: Het eenvoudigste is het naar Belgie te rijden, daar op een rommelmarkt voor 50-100 euro zo'n vooroorlogse uitgave te bemachtigen en een paar dagen vrij te nemen. Na een kwartier lezen heb je het echter wel zo'n beetje gehad, en krijg je spijt van je aankoop. Niet alleen de inhoud staat tegen, ook de vormgeving. Waarschijnlijk is het boek gedrukt in een gotische letter, wat het ook nog eens lastig maakt het te lezen.

Om de denkbeelden van Hitler te leren kennen is het eenvoudiger een goeie biografie te kopen.

• Saskia

Om een presentatie over Hitler te houden is het beslist niet noodzakelijk om het boek Mein Kampf erbij te betrekken. Ik denk dat het genoeg is globaal een inzicht te geven in de denkbeelden van Hitler. En bovendien is er veel intereressantere informatie voorhanden dan het gewauwel in mein kampf. Interessanter zijn de achtergronden waarin Hitler het geeft geschreven (politieke situatie in oostenrijk en Duitsland en zijn gevangenschap).

Ian Kershaw, John Toland en Alan Bullock hebben uitgebreide boeken over Hitler geschreven. Maar er zijn in de bibliotheek ook genoeg standaardwerken over Duitsland, Hitler en de nazi-ideologie te verkrijgen.

Voor vragen of meer specifieke informatie mag u mij altijd mailen.

Met vriendelijke groeten Saskia Osinga

• Erik2

Werner Maser heeft ‘Mein Kampf’ geanalyseerd en hier over een boek geschreven. In het boek staan tal van ideeën en citaten uit ‘Mein Kampf’. De titel van het boek is ‘Hitlers mein kampf’.

• jeremy

het boek mein kampf kan je gewoon kopen bij de bruna voor ik geloof 25 euro

ik snap het ook niet ze zegen dat het verboden is maar als dat zo is kunnen hun het niet verkopen kijk anders op hun internet site daar kan je info vinden groetjes jeremy

• Erik

Dat is niet ‘Mein Kampf’, dat is de door mij bovengenoemde titel geschreven door Werner Maser.

• michel

ik wou nog wat zeggen: bij startpagina op het begin staat ergens een vertaalwoordenboek en dan kan je een verhaal kopieeren en daarin gooien en dan vertaald hij het voor je :D makkelijk toch

• Stephan van der Voort

Dank voor jullie reacties, hier kunnen we zeker wat mee.