waarom niet het gaat toch om neo nazi's dat heeft toch egt betrekking op de nazi's uit de 2e wereldoorlog.
erik,
ik zit niet in een “wittere'' regio, juist niet!! Ik werk in Haaglanden en dan ook nog eens in Den Haag, dus das niet echt ”wit" zullen we maar zeggen. Wat jij zegt is voor een gedeelte zeker waar hoor over criminaliteitscijfers, maar het ligt wel iets moeilijker. Ten eerste heb je het over turken marokkanen. Turken zijn absoluut niet zo lastig en crimineel als jij denkt, dat zeggen mensen vaak maar dat is echt niet waar. Van hun heb je gewoonweg niet zo vaak last (niet vaker dan van nnederlanders) Marokkanen daarentegen vormen een veel groter probleem in onze samenleving. Er zijn speciale rechercheteams e.d. die zich alleen bezig houden met deze problematiek. Maar dit betekend echt niet automatich dat zij veel crimineler zijn dan nadere groeperingen. Een hoop criminele marokkanen zijn recidivisten, dit wil zeggen dat het veelplegers zijn. Het zijn dus jongens die vaak een heel erg lang strafblad hebben. Dit betekend dus dat een hoop feiten door dezelfde persoon word gepleegd, wat dus weer een scheef beeld geeft over een hele bevolkingsgroep, in dit geval de marokkanen. Uiteraard zijn er nog meer etnische groeperingen die voor problemen zorgen.
Ook vind ik dat de cultuur niet zorgt voor de overlast, maar dat dat komt door een aantal andere oorzaken. Een van de belangrijkste daarvan is dat vooral marokkanse jongeren tussen hun cultuur thuis en de nederlandse cultuur inleven. In marokko word je door de staat “opgevoed”. Als je daar een strafbaar feit pleegt word je heel zwaar gestraft. Hier in nederland is de rol van de ouders veel belangrijker. Hier worden ze dus niet op de goede manier aangepakt. Dit vind ik voor een deel de fout van de nederlandse samenleving (strengere wetgeving, hogere straffen, maar ook een betere inburgeringscursus)
Ik denk dat jij je in heel wat dingen kunt vinden die ik hierboven heb getikt net zoals ik me in heel wat dingen kun vinden die jij hebt getikt. Ik vind dus ook echt niet alles even goed geregeld hier in nederland, aan de andere kant zijn we een van de veiligste en rijkste landen van de wereld. En in vergelijking met andere landen gebeurd hier maar heel weinig, m.b.t. terreur/ terrorisme en dergelijke.
Timo
ik vind dus dat je ongelijk hebt he.
als je hier komt wonen is het niet de bedoeling dat de nederlandse staat ervoor moet zorgen dat ze zich aanpassen op deze manier raken we nog meer geld kwijt namelijk. ik vindt dat het een eigen verantwoordelijkheid is en als je die niet aankan dan kan je grof gezegd maar weer oprotten. ga dan maar naar een ander land waar ze wel voor je zorgen en je een uitkering geven terwijl je niet werkt of nooit gewerkt heb. (jammer gebeurt dat in nederland wel nu op dit moment) alleen moet je je inschrijven bij het cwi maar met de economische crisis krijgen ze geen werk meer dus krijgen ze een uitkering. en veel marokkaanse jongeren zorgen voor grote problemen op straat. omdat ze geen werk kunnen krijgen waardoor ze criminale activiteiten gaan uitvoeren. ik vindt dat die mensen gelijk het land uit moeten zoniet goedschiks dan maar kwaadschiks.
Michel, Timo en Erik,
Natuurlijk bedoelen jullie het allen goed, maar een discussie over dit soort zaken wordt al snel verkeerd opgevat. Het is nu eenmaal een thema dat gevoelig is. Het feit dat er hier over gesproken wordt, op deze site, maakt het extra gecompliceerd. De tweedewereldoorlog-pagina moet extra zorgvuldig omgaan met emoties die te maken (kunnen) hebben met de Tweede Wereldoorlog.
Ik stel voor dat we het hierbij laten. OK?
Daarom zei ik(en Timo ook trouwens) ook dat het jammer is dat zo een stukje op deze site wordt geplaatst omdat het dan met verkeerde dingen wordt geassocieerd(zowel het stukje als de site).
Het onderwerp maak wel wat los bij sommigen en krijgt(helaas) meer reacties dan de meeste WO2-onderwerpen. Maar, ik begrijp dat deze discussie hier eigenlijk niet thuishoort en zal er verder dan ook over ophouden.
Uhh ja, nu wilde ik alleen nog even hier op reageren. Als ik dat uitgebreid doe dan komt de discussie hierover op dit prikbord misschien alsnog niet tot een einde.
Inderdaad Timo, jij hebt best gelijk met bepaalde dingen en ik ben het met sommige van jouw standpunten ook best eens, zoals dat omgekeerd blijkbaar ook het geval is. Belangrijke veroorzaker van dit probleem zijn inderdaad o.a. vroegere regeringen. Gelukkig lijkt men in Den Haag enigszins de problemen in te zien. Maar, mijns inziens is het nog veel te slap en zal het probleem alleen maar groeien.
Tot zover dan.
toch nog even een reactie uit noord-holland.
eerst even dit, ik ben zeker GEEN racist, maar wel iemand die zich zorgen maakt over bepaalde ontwikkelingen.
Het feit dat je door sommige groepen buitenlanders voor racist wordt uitgemaak als je je nederlanderschap (naar hun idee) teveel uitdraagd is zorgelijk. Ik zal zeker niet iedereen over 1 kam scheren en ik wil dan ook een uitspraak van een oud-leraar van mij aanhalen om te laten zien dat ze niet allemaal slecht zijn.
de uitspraak komt van meneer resida, die van origine surinamer is.
hij zij persoonlijk dat een ieder die in een vreemd land komt wonen zich dient aan te passen aan de cultuur en leefomgeving van dat land.
diegene die dat niet kunnen cq. willen moeten misschien wel teruggestuurd worden naar het land van herkomst.
Dit was 15 jaar al terug de stelling van een rasechte surinamer.
misschien iets om over na te denken.
verder laat ik het hierbij en sluit af met ORANJE BOVEN
groeten Rob Limmen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?