bunkers/gevechten in zeeland

• willem

Is er iemand die mij iets kan vertellen over de bunkers bij burgh-haamstede of die op goede rede. Of enige informatie over gevechten die plaatshebben gevonden op schouwe duivenland of goere, informatie over Flak opstelling zijn ook welkom.

alvast bedank willem.

• Jeroen Koppes

Eén van de boeken op deze site zal het vast wel behandelen:

http://home.planet.nl/~j.n.houterman/st.htm

Met vriendelijke groeten,

Jeroen Koppes

STIWOT

• Henk Bredewolt

Hoi Willem,

Hier even een mailtje uit Roosendaal.

Ik heb een paar jaren geleden is een adres gekregen van een vriend.

Deze persoon Hans Sakkers heeft al diverse boeken geschreven, en weet ontzettend veel van en over bunkers etc. Zeeuws-Vlaanderen / Schouwen Duiveland

( Burgh-Haamstede ). Ik heb een grote 2e w.o. collectie, en al jaren heb ik interesse in wat er op Schouwen ( Burgh-Haamstede ) is gebeurd. Met name over de bunkers wil ik wel het een en ander weten. Nu heb ik al jaren een sta-caravan in Burgh-Haamstede, en heb ik al verschillende oude mensen gesproken die me wel wat konden vertellen, maar een echt onderzoek is er nooit van gekomen daar ik altijd wel wat te doen heb op de camping. Misschien heb jij al wel wat meer gegevens over de bunkers. Ik weet wel dat er een Duits (nep) vliegveld is geweest

vlak bij de vuurtoren waar nu het zweefvliegveld is. Tegen het einde van de oorlog

(in Zeeland was dat sept./okt.1944) hebben op dat (nep) vliegveld wel echte Duitse vliegtuigen gestaan. De twee onder 1 kap huisjes die er naast staan waren de Luftwaffe-administratie-kantoren voor de radar. Ik heb daar met de oude bewoner over gepraat, wat zeer interessant was.

Er is ook een boekje waar wel iets over de oorlog in staat, over de kommandant etc., maar dat is weinig. Wel is er een eet-tent in Burgh,( waar al die legervoertuigen staan ) waar je boeken met info. door kunt lezen, dat is misschien ook wel interessant.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn info., laat me a.u.b. iets weten of jij al meer gegevens hebt over de bunkers. Ik ben zeeeeeeeeeer benieuwd.

Het adres van Hans Sakkers is:

Hans Sakkers

Herengracht 44

4331 PX Middelburg

TEL: 0118-625849

Succes, en met vriendelijke groeten,

Henk Bredewolt.

Ik hoop iet van je te horen.