Liliputters in wo2

• Inge

Wij zijn bezig met ons profielwerkstuk en nu hebben we een aantal vragen. We zouden graag wat meer willen weten over hoe het ging met de liliputters in de tweede wereld oorlog. We hebben namelijk de film Die Blechtrummel gekeken, maar kunnen geen info vinden over dit onderwerp. Welke rechten hadden zij, werden ze afgevoerd naar speciale concentratiekampen, zijn er overeenkomsten met joden en liliputters qua rechten en opvattingen van Hitler???? enz. Help ons!!!!

• Kevin

Mij is geen specifieke informatie bekend over het lot van liliputters, hoeveel liliputters zullen er die tijd in Europa geleefd hebben? Ik kan jullie echter het volgende zeggen:

In Hitler's Derde Rijk was geen plaats voor mensen met een lichamelijke handicap, liliputters ondergingen dan ook hetzelfde lot als Joden, zigeuners, homosexuelen e.d. Liliputters werden ook gebruikt voor medische experimenten. Hun ‘afwijking’ werd door Nazi-artsen in de kampen gretig bestudeerd, de Nazi-artsen in sommige kampen waren altijd op zoek naar interessante anatomische afwijkingen.

Wanneer jullie meer informatie zoeken dan zou ik als ik jullie was zoeken naar euthanasie en medische experimenten op gehandicapten.