op zoek naar iemand die verdween inwo2

• elzen peter

wie kan mij helpen om iemand te zoeken die in wo 2 is opgepakt en naar een kamp in rusland is gebracht

ik zoek nog 1; waar kan ik ortskommandatur lijsten van antwerpen vinden

2; info over kampen in rusland

3; info over geheime dienst in england (daar werkte mijn grootvader)

4;waar vind ik lijsten van de militaire die in dienst waren in wo 2

of heb u enige info over joannes josephus maria elzen hij was mijn grootvader en ik

zouw graag weten wie hij was ,wat hij deed ,en waar is heen gebracht ,en vooral

wat was zijn bijdrage aan de oorlog.

iemand die mij kan opweg helpen alvast bedankt

• maarten ureel

als de persoon die je zocht iemand is die in de SS heeft gedient dan vrees ik dat hij gesneuvelt zal zijn. want de meeste SS'ers werden direct dood geschoten, als dit niet gebeurde dan werden ze zeer slecht behandelt. ongeveer 90% van de SS'ers die zich overgaven zijn nooit terug gekeerd.

• elzen peter

aan de heer maarten ureel

beste maarten bedankt dat u reageerde op mijn oproep maar ik moet wel iets recht zetten mijn grootvader was geen duitser en zeker geen ss er hij diende als belg in het belgisch leger en vervulde geheime opdrachten in samenwerking met de engelse geheime dienst , maar over dit feit zouw ik graag meer weten .

toch bedankt voor de reactie

groeten peter

• maarten ureel

ok sorry daarvoor.

maar weet je hoet het gebeurt is, is het door de Gestappo gebeurt of niet?

• caroline

hij zegt dat zijn opa (toch?) bij de geheime dienst in Engeland werkte, daar werkte volgens mij geen ss ers he ;) voortaan goed lezen, kunnen namelijk erg vervelende opmerkingen zijn…