boek van hitler

• marjon

Beste mensen,

Ik ben opzoek naar meer informatie over het boek dat Hitler in de gevangenis heeft geschreven nl:mein kampf. Ik hoop met deze vraag geen mensen te kwetsen. Dat is niet mijn bedoeling. Ik ben geinteresseerd in hoe hij zo heeft kunnen denken. Voor de duidelijkheid: Ik ben het helemaal NIET eens met zijn denkwijzen.

vriendelijke groeten, marjon

• Kevin

Mein Kampf mag in Nederland niet verkocht worden maar wel mag het boek uitgeleend worden voor studiedoeleinden. In een grotere bibliotheek is het boek dus vaak wel te vinden.

Ook op internet is Mein Kampf te vinden, ik zet hier geen link neer maar als je wilt kun je me gerust een e-mail sturen dan stuur ik je deze. Het boek schijnt trouwens erg moeilijk leesbaar te zijn en de schrijverskwaliteit van Hitler was niet zo goed als zijn redenaarstalent.

Je wilt weten hoe iemand zo kon denken. Misschien kun je dan beter een biografie over Hitler lezen, bijvoorbeeld de twee-delige biografie van Joachim Fest. Ik heb dit boek niet gelezen maar het schijnt een zeer interessante en objectieve beschrijving te zijn van Hitler.

Het volgende uitgebreide artikel op internet over Hitler vind je misschien ook wel interessant: http://www.go2war2.nl/artikel/673

Succes met je onderzoek en laat me weten tot welke conclusies je komt.

• Michiel

Hallo,

ik heb zelf ook het een en ander gevonden van dat boek op kazaa.

Misschien kan je daar ook terecht.

vr gr michiel.

• marjon

Hartelijk dank voor jullie informatie. Ik kan hier mee verder. Ik laat nog iets van me horen.

vriendelijke groeten, Marjon

• wissink

Misschien ook een tip is het boek genaamd “Het einde van een mythe” geschreven door John Toland. Hier staat het complete leven van Hitler in omschreven.

Ook wordt hier zijn denkwijze in belicht.

vr. gr. R. Wissink

• Michel

En natuurlijk kun je op www.natvan.org het boek gewoon bestellen, net zoals The Auschwitz Lie en dergelijke boeken.

• Michel

excuses het is www.natvan.com

• Kevin

The Auschwitz Lie? Gezellige en objectieve site is het dan die je noemt. Geschiedenis is om van te leren niet om te misbruiken…

• Jessica

ik sna¨p jpou ik ik weel alles over de tweede wereldoolog weten wil jij mijt toevoegen met missz_jessica@hotmail.com maar ik moet je teleurstellen Hitler zijn boek bestaat niet want hhij heeft zichzelf voor de trein gegooid maar als je het wel hebt gevnden breng me op de hoogte! ik ben trouwens pas 10 jessica