waar is veel gevochten in wo2

  • ikke

    hallo daar

    ik verzamel spullen uit wo2 nou ben ik ook een tijdje bezich met het zoeken met een metaaldetector naar spullen uit die tijd maar om zomaar in het wilde weg te gaan zwaaien met dat ding is niet zo handig dus was mijn vraag of jullie weten waar er veel gevochten is tijdens wo2 dan kan ik daar eens gaan zoeken ik woon in hapert ligecht bij einthoven ( noort brabant ) dus als je weet waar er veel gevochten is bij b.v einthoven - velthoven - best - son - valkenswaart - tilburg - of bij de grens met belgie dan hoor ik het graag alvast bedankt

  • tootie

    in eerde is veel gevochten bij de bekende molen van eerde waar de para's van het 101ste en het 501ste zijn geland

  • anita boonstra

    In het dorp waar ik woon zijn ze vorig jaar begonnen met bouwen, en toen werd er een engels vliegtuig uit de oorlog gevonden, met de mensen erin. Volgens mij wisten ze wel dat het er lag maar toch een dubbel gevoel, interressant en vreemd, die mannen lagen daar al vanaf de oorlog, ik heb nooit geweten dat ze er lagen en veel mensen wisten het niet. Natuurlijk hebben ze een mooi monument gekregen, en op je vraag, ik denk niet dat waar ik woon overdreven veel gevochten is, maar wat ik wel weet is dat de burgemeester te=r dood veroordeeld was omdat hij in het verzet zat.

  • julian karssies

    son is zeker de moeite waard het ligt op de route van de hell highway dus daar is zeker veel te vinden alleen wel vragen aan gemeente of het daar mag

    en ik zou verder op hells highway zoeken want daar liggen veel plekken omheen