razzias op joden in kippehokken bij putten

• shula

bij dezen een vraag over de razzias op joden die in de kippehokken tussen putten en voorthuizen zaten ondergedoken, die in augustus 1943 door verraad zijn opgepakt en een week later in auswitz zijn omgekomen.

hierbij zaten ook mijn schoonouders maar tot op de dag van vandaag weten we nog niet wat en hoe.

is er iemand die mij daar een antwoord op kan geven,in afwachting,

shula kosses

• shula

Ik wil hier nog een aanvulling op geven dit gebeurde aan de weg voorthuizen–nijkerk en de kippehokken waren waarschijnlijk van ene Mulder,hopelijk weet er iemand iets meer van,

bedankt Shulashula schreef:

>

> bij dezen een vraag over de razzias op joden die in de

> kippehokken tussen putten en voorthuizen zaten ondergedoken,

> die in augustus 1943 door verraad zijn opgepakt en een week

> later in auswitz zijn omgekomen.

> hierbij zaten ook mijn schoonouders maar tot op de dag van

> vandaag weten we nog niet wat en hoe.

> is er iemand die mij daar een antwoord op kan geven,in

> afwachting,

>

> shula kosses

• Cil van den Brink

Beste Shula,

Ik ben momenteel bezig met de voorbereiding van een presentatie over Joden in de regio van Putten. Al surfend kwam ik deze vraag van jou tegen. Hebben jullie hier nog meer duidelijkheid over gekregen? Is het bekend bij wie deze mensen ondergedoken waren of wie hen verraden heeft? Waren zij ook afkomstig uit de regio van Voorthuizen?

Mijn moeder heeft als achternaam Mulder (echter net als zovelen in de regio van Voorthuizen). Haar gezin woonde echter tussen Barneveld en Voorthuizen. Ik heb nog een oudere tante die ik heel kort sprak. Zij wist er niet veel van maar gaf aan dat de naam Mulder aan die kan van Voorthuizen praktisch niet voorkwam. Er woonde wel een zus van mijn Opa ´Antemeu Mulder´ die getrouwd was met een man die ´Van de Hazel´ heette en zij hadden kipenschuren tussen Putten en Voorthuizen in. Ik ben op dit moment erg druk met verschillende zaken maar wil dit graag verder uitzoeken maar dat vraagt toch wat bezoekjes aan oud-ooms en tantes e verre neven die ik helemaal niet ken.

Ik hoop dat je deze reactie nog krijgt want jouw vraag is van 2004 dus hopenlijk klopt je emailadres nog.

Mijn gegevens:

Cil van den Brink

cilvandenbrink@aol.nl

• Tineke van de Belt

Hallo mevrouw Kosses,

Graag zou ik met u in contact komen inzake de familie van der Grijspaarde / Grijspere / Grijsperre.

Het lijkt er op dat we een gezamenlijke interesse in deze familie hebben.

Ik wacht uw reactie af.

Met vr. groet,

Tineke van de Belt

• walter

hoi

• a slootweg

hallo de film van oproep frisland van 5-9 2010. kun je nig zien op de com op t.v tuttie +uitzending gemist? groetjes

• w.Kappe

Beste Chil,

Wat toch jammer dat ik jouw bericht nu pas lees. Ik ben, ongeveer 2 jaar geleden, met dit onderwerp bezig geweest en heb er zelfs met Klaas Friso over gesproken.

Klaas wist er ook van. Helaas is deze Klaas overleden.

Maar ook iemand uit Overijssel heeft eens met mij gesproken over dit onderwerp tussen Putten en Voorthuizen.

Ik zal proberen te achterhalen wie mij dit verhaal heeft verteld.

Ik meen dat de aanleiding van dit verhaal over gearr-Joden voortkwam uit een gesprek over de verzetsman Jan Boldewijn uit Putten.

Zegt jou deze naam iets?

Mag ik eens van je horen hoe het contact met Shula verder gelopen is?

Met vr.gr van Willem Kappe (w.kappe@hotmail.com) uit Nijkerk