Mein Kampf

• Guido

Gister heb ik de Unterganr gezien en na bezoek aan Ausschwitz en Majdanek wil ik mij verdiepen in de ziekelijke gedachten van Hitler. Het beste medium hiervoor is denk ik zijn boek Mein Kampf, maar die wil ik graag in NL vertaling hebben.

Een digitale versie heb ik reeds, maar een ingebonden exemplaar geniet mijn voorkeur…

voor de duidelijkheid, ik ben absoluut geen rechts-extremist!!

• bert (webmaster)

Beste Guido,

Dit is een regelmatig terugkerend onderwerp op dit prikbord. Gebruik even de zoekfunctie en je bent al weer wat wijzer…

• franc

deze is in de handel in nederland ik heb hem ooit gekocht in overloon bij het museum, het isbn nummer is 907532330-1 en is geschreven door Werner Maser en uitgegeven door het Aspekt in 1998

• Joyce

De uitgave waar Franc op doelt is niet het originele Mein Kampf, dat mag niet meer uitgegeven en verkocht worden. Het boek is idd geschreven door Werner Maser en is een beschouwing over Mein Kampf waarin veel passages overgenomen zijn. Waarschijnlijk een goed alternatief als je niet aan het origineel kan komen (ik hoor ook vaak dat deze zelfs beter is).

• Guido

Ik heb er een gevonden en haal hem van het weekend op! Mijn dank is groot!