werkstukken

• bert (webmaster)

Zo rond de maanden november/december begint het meestal weer: oproepen van leerlingen uit het middelbaar onderwijs die beginnen met:

“Ik moet een werkstuk maken over…..”

Hierbij twee oproepen:

- aan de docenten: maak de leerlingen duidelijk hoe en waar ze moeten zoeken op het internet en bibliotheek voor ze anderen om raad mogen vragen.

- aan de leerlingen: probeer eerst eens zelf te zoeken op het internet en in de bibliotheek voor je anderen raad vraagt en gaat knippen en plakken. Er is echt wel genoeg informatie te vinden over de onderwerpen waar jullie mee naar huis worden gestuurd.

Ik heb geprobeerd http://tweedewereldoorlog.startpagina.nl en http://tweedewereldoorlog-azie.startpagina.nl zo in te richten dat middelbare scholieren zo snel mogelijk de informatie vinden die ze kunnen gebruiken. Meer kan ik niet doen.

Maak er gebruik van!

• Moonlampjuh

nou het maakt niet uit als ze hier om informatie komen vragen. waar ik me het meest over kan irriteren is dat je niet eens een behoorlijk bedankje terugkrijgt. daarom zijn mijn antwoorden ook meestal kortaf.

• KGBMAX

Leerlingen worden geacht dit soort dingen in hun vrije tijd uit te zoeken, ik ben het dus helemaal met ze eens als ze dan op de kennis van mensen willen teren die ook daadwerkelijk hun vrije tijd willen besteden aan een onderwerp dat zo saai is dat een scholier op z'n toetsenbord in slaap valt, dus geef gewoon antwoord op die vragen, mits ze intelligent en serieus gesteld worden, bij voorbaat dank, onze werkstukken liggen in jullie handen!! heel veeel succes bij het beantwoorden, vriendelijke groet kgbmax, en fbibut, twee V6-ers

• bert (webmaster)

“… als ze intelligent en serieus gesteld worden.” Daar zit hem nu net het probleem.

De meeste (let wel: de meeste) vraagstellers wekken niet de indruk interesse te hebben in het onderwerp en al helemaal niet dat ze een beetje voorwerk hebben verricht. Misschien ligt het aan de leraren, dat kan natuurlijk.

Tenslotte, beste V6-ers, als het onderwerp zo saai is dat jullie ervan in slaap vallen, wat brengt jullie dan hier? ;-)