concentratiekampen ná de WOII

• sarah

Weet iemand misschien een site waar informatie opstaat over wat er gebeurde met de Joden toen de bevrijding begon, wat er gebeurde met de mensen die in de concentratiekampen gewerkt hadden en dat soort dingen.

Alvast bedankt !

Sarah

• Joyce

Ik denk dat je beste kan zoekn naar de sites van de concentratiekampen zelf. Er zijn er natuurlijk heel veel, maar neem de grootsten. Wat er met de mensen die in de kampen zaten gebeurde was heel verschillend.

Bijvoorbeeld Bergen-Belsen: een deel ging terug naar huis. Voor veel mensen was er geen huis meer, of geen welkom thuis meer. Er hebben toen heel veel mensen een paar jaar in de naastgelegen kazerne gewoond, totdat de staat Israel gesticht was en ze daar naartoe verhuisden. Op www.bergenbelsen.de (je kan ook kiezen voor een andere taal) kan je een stukje geschiedenis lezen, dat erg handig is opgedeeld in jaartallen.

Veel concentratiekampen herbergden een tijdje de (nazi)Duitsers zelf, gevangen genomen door de geallieerden, in afwachting van een proces, vrijlating e.d.

• sarah

Dankjewel !

Goede tip, ik heb er veel aan gehad.

• Joyce

Graag gedaan!

• lisanne

hey weten jullie misschien wat er gebeurde met de poolse concentratiekampen en de Duitse??

ik heb deze informatie snel nodig

gr lisanne PS enrique Iglesias is een lekkerding!!!

• cavia333

Hey wenkbrauw,

We hebben je wel door hoor!

Lui kind!

Mick en gerbrand.