ss

• frans rolvink

hallo allemaal

ik meen me te herinneren ooit eens iets gelezen of gehoord te hebben over de JOODSE SS. Hoewel ik daar sterk over twijfel vraag ik me af of iemand hier iets zinnigs over heeft te melden.

Alvast bedank en groetjes van Frans Rolvink.

• angerfist

ik spaar zelf wo2 en dat lijkt me sterk hoor want als je in het leger kwam moest je eerst je paspoort voor je naam enzo laten zien dus het kan gewoon niet frans rolvink schreef:

>

> hallo allemaal

> ik meen me te herinneren ooit eens iets gelezen of gehoord te

> hebben over de JOODSE SS. Hoewel ik daar sterk over twijfel

> vraag ik me af of iemand hier iets zinnigs over heeft te

> melden.

> Alvast bedank en groetjes van Frans Rolvink.

• Frans Rolvink

beste angerfist, je reactie op mijn vraag getuigt niet van veel kennis over wo 2.

dat verhaal van die paspoorten slaat helemaal nergens op want wie beschikte in die tijd nou over een paspoort ? Verder is het helemaal niet zo gek dat er een joodse afdeling van de ss heeft bestaan want mensen die verkeerde keuze's maken vindt je overal. Vergeet ook niet dat de nazi's aan de macht zijn gekomen mede dank zij kapitaal van Duitse groot industriëlen, Henry Ford (ja die van de auto's) en ook van Joodse financiers. Verder schrijf je dat je WO 2 spaart maar wat betekent dat eigenlijk ? Spaar je dingen uit die vermaledijde periode of probeer je kennis te vergaren ?

Benieuwd naar je antwoord met vriendelijke groet.

Frans Rolvink

• Fred

Je vergeet ook noch even. Rockenfeller, Prescott Bush. Je weet wel opa van G W Busch. Maar daar hoor je FOX news niet over.

Gr

Fred

• frans rolvink

hoi fred, wegens vakantie een late reactie op jouw correcte opmerking, een opmerking die weer eens al te duidelijk maakt dat oorlog niets anders is dan een spelletje van kapitalisten die er goed beter van denken te worden. Terugkijkend op wo 2 zijn de rollen van o.a. zwitserland, zweden en ierland ook niet al te fris maar hiermee komen we op een heel ander verhaal. ik vind het jammer dat nog steeds niemand heeft gereageerd op mijn eerste vraag. in alle geval dank voor jouw aanvulling van de financiers van wo2.

groetjes van Frans

• Verena

Ik heb daar laatst iets over gelezen op internet, maar weet niet meer waar. Als ik het weer vind zal ik het even melden. Er schijnt inderdaad zoiets te hebben bestaan. Raar, maar daardoor trok het ook mijn aandacht. Ik hoop het nog terug te kunnen vinden.

mvg Verena