oirschot in de tweede wereldoorlog

• Onno Wismans

Hallo,

In de tweede wereldoorlog is er in oirschot een vliegtuig neergestort bij een boerderij van een Mr A kujik. Ik ben in contact gekomen met een van de kleinkinderen van de overlevenden van dit vliegtuig en hij wil in kontakt komen met die Mr kujik of een van de nakomelingen. Kan iemand mij in kontak brengen met iemand die meer weet van de 2de wereldoorlog geschiedenis van oirschot of van het neerstorten van dit vliegtuig.

Hartelijk dank alvast.

Onno Wismans

• Dingetje

Misschien het Gemeentearchief.

• ewt kolbrink

mijn vader is in de tijd van de mobiliesatie in1939 gestorven was gelegerd in oorschot hij diende bij het cavalerie bat. c.-1-4 depotbt.b.a.hij moest slapen bij de paarden in de stal heeft daardoor een longontsteking opgelopen en is daarmede met verlof naar huis gestuurt 3 dagen later in hengelo in het zieken huis overleden op 28- 11 1939 nu mocht ik graag weten is mijn vader ook oorlogslachtoffer?

• tropicalbart

Beste Onno Wismans,

Langs deze mega omweg - en met alle respect voor het eigenlijke onderwerp - ben ik eigenlijk op zoek naar een Onno Wismans die op de Vrije School heeft gezeten en nu ongeveer 44-45 jaar oud zou moeten zijn denk ik. In het kader van een opkomende reünie, is het Onno die nauwelijks te vinden is. Ben jij toevallig deze Onno die wij zoeken?

Zo ja, (of zo nee overigens) kan je me dat eventjes laten weten op tropicalbart@gmail.com?

Alvast bedankt,

Bart

• Wilhelm

Beste Kolbrink. Eventjes logisch denken. In 1939 was Nederland nog niet in een oorlog verwikkeld. Dus dientengevolge zijn er geen argumentaties om uw vader als een oorlogsslachtoffer in te schalen. Oneerbiedig gezegd was hij een bedrijfsongeval. Was is de achtergrond van uw vraag? Mvrgr. W.