ontmoeting met Band of Brothers

• Waynestock

Unieke ontmoeting in Nederland.

Beste leden, vrienden, van D-Daykleding,

Met dit berichtje willen wij u er op attent maken dat aanstaande dinsdag 14 juni 2005, u een ontmoeting kan hebben met de Veteranen van 506 E-Company 101st Airborne. Met ander woorden de “Band of Brothers” zijn in Nederland.

In samenwerking met het museumpark “Bevrijdende Vleugels” zullen de Veteranen het museum bezoeken op 14 juni aanstaande, zij arriveren omstreeks 9.30 uur in de morgen. Het is een unieke kans voor u om deze veteranen werkelijk in levende lijve te mogen aanschouwen.

De gids voor deze Veteranen is Peter van de Wal. Andere bekende namen van veteranen zijn Zimmerman, Clark, Compton, Powers, Soboleski, Perconti, Rogers, Tipper, Maynard, Wingett, Malarky, Bain, Shames, Foley, en nog andere.

Tip:

U kunt het museum vinden aan de;

Sonseweg 39, 5681 BH Best, Nederland

Tel 0499-329722

Fax 0499-329930

Of kijk via het Internetadres http://www.wingsofliberation.nl

Met vriendelijke groet,

Administratie

www.d-daykleding.nl

• Waynestock

Afgelopen dinsdag 14 juni heb ik de eer gehad om de veteranen van de 506 Parachute Infantry Regiment, 101ste Airborne Division, Easy Compagnie “ the Screaming Eagles” te ontmoeten, oftewel de echte helden van Band of Brothers.

Dit alles stond te gebeuren in het museum Bevrijdende Vleugels te Best.

Rond 11.30 reed de bus het terrein op, waar de veteranen een bezoek aan het museum zouden brengen.

Bijzonder was de ontmoeting met Frank Perconte, temeer omdat de acteur James Madio, die Perconte speelt in BoB, speciaal voor deze tour mee was gekomen naar Europa.

Al gauw blijkt dat deze twee een hechte band hebben, als een opa kleinzoon relatie.

Na wat foto´s genomen te hebben, en mijn BoB boek van handtekeningen te voorzien, en met wat veteranen persoonlijk gesproken te hebben, zijn ze om 12.00 weer vertrokken.

De hele afgelopen week heb ik terug moeten denken aan deze ontmoeting, de echte helden, onze bevrijders, de mannen die voor onze, en hun eigen bevrijding hebben gevochten, en die dit waarschijnlijk de gewoonste zaak van de wereld vonden.

Op de site http://www.band-of-brothers.nl, is binnenkort een verslag te vinden.

They liveth forever more.