Verzetstrijder Eduard Roosnek

  • Esther Roosnek

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar informatie van mijn opa Eduard Roosnek en zijn rol in het verzet. Zijn er mensen die hier wat over weten?

    Dank je

  • Esther Roosnek

    Hij heeft trouwens de inval bij ijssalon Koco overleefd

  • Shira

    Esther,

    Het is al wat jaartjes terug, maar ben je nog steeds op zoek? Ik kan je helpen!

  • esther

    hy Shira,

    Het is inderdaad al een aantal jaar geleden. Maar ben nog altijd heel erg benieuwd naar het verleden van mijn opa, en de hele familie Roosnek.

    Ik ben heel erg benieuwd wat jij weet natuurlijk. zou graag iets van je weer horen.

    vriendelijke groet,

    Esther Roosnek

  • Ralph

    Inmiddels al weer een aantal jaar geleden. Mocht je nog benieuwd zijn, ik ben dat ook.

    Ik doe stamboomonderzoek naar de familie Roosnek en blijf bij Eduard ‘steken’. Wie weet kunnen we elkaar helpen?

    Je kunt me emailen via ralpharma@live.nl

  • Wilhelm Bos

    Hebben we hier over Eduard Roosnek, geboren 04-04-1913, gestorven 14-03-1997 drager van het Verzetsherinneringskruis, met zoon R. Roosnek, geboren 25-03-1942 gestorven in Egypte ???

  • Nico Roosnek

    Rob Roosnek is de zoon van Kurt en Netty Roosnek. Rob is plotseling tijdens een vakantie met zijn vrouw in Tunesië overleden, enkle maanden na het overlijden van zijn vader Kurt. Hij was relatief jong, in de vijftig.

  • Nico Roosnek

    Hier het NIW-artile van Joop Bromet ‘Joodse knokploeg bevocht Duitsers in het hert van Amsterdam’ over de Joodse Knokploeg van de IJssalon Koco', waar je opa lid van was, zie p6 http://resources3.kb.nl/010855000/pdf/DDD_010859890.pdf

  • Jan Burgers

    Misschien een beetje off-topic, maar ik heb nog foto's van Koert en Nettie Roosnek-Krul en wellicht ook nog van zoon Rob. Koert was getrouwd met een zuster van een oom van me. Als iemand interesse heeft, laat het dan even weten naar janbee@live.nl.

  • amir

    Still looking for him? I think you are one good man who cant forget his forefather. Nice

    https://top10listss.com/