nazi helm

• marianne

Hallo, misschien een rare vraag, maar mijn schoonzoon is erg geinterreseerd in de 2e wereldoorlog. Voor zijn verjaardag zou hij graag een nazi helm uit deze oorlog willen hebben. Weet iemand er een te koop of waar ik moet zoeken.

Alvast vriendelijk bedankt

Marianne

• Dingetje

Er zijn diverse zaken die in dit soort dingen handelen. Vooral in de grote steden. Ook zijn er regelmatig in den lande (om het mooi te zeggen) militariabeurzen. Ook daar zijn ze te koop. Let wel op, er zit veel shit onder en een echte nazihelm (model 1938) is toch wel kostbaar.

Zoek anders eens op Google onder Militaria.

Je kan ook aan een alternatieve helm denken. Er zijn momenteel oranje nazihelmen te koop, wel van plastic en dienen een ander doel. Maar die zal je denk ik niet bedoelen.

• Edwin

Beste Marianne

Kijk eens op een veiling site op internet

Let wel niet elke model duitse helm is een nazi-helm.

Er zijn diverse modellen gemaakt in de 20 ste eeuw

Model M16 en M18 zijn uit de eerste wereldoorlog.

Model M31,M35 en M42 uit de tweede wereldoorlog.

Verder werden door de duitse politie en brandweer ook dit soort helmen gebruikt.

En om het nog ingewikkelder te maken zijn er diverse landen die ook het duitse model gebruikt bv.Chili , Finland , Noorwegen , Spanje , Ierland , enz..

Echte helmen in goede staat zijn zeer duur en zeer zeldzaam.

Edwin

• de rijke

goede middag,

misschien niet meer actueel maar ik was mijn zolder aan het opruimen en vondt daar een echte nazi helm met naam.

Misschien heeft iemand intresse?

• güstav rölf

ik weet niet in welke omstreke j woont maar in antwerpen aan de stadsschouwburg is er een winkeltje met allerlei wo2 spullen die dan wel ook origineel zijn maar ook duur, maar in asse is er de stock americain waar ze replica helmen verkopen voor maar 50 euro, of op ebay kan je ook zoeken.

• Willem-Jan

Beste heer de Rijke,

Heeft U de helm nog?

Groet Willem Jan