russische vriendin van vader

• colinda

Ik zoek voor mijn vader zijn Russische vriendin van onder de oorlog.

Zij was een russin genaamd Nura(anna) Ivanowa of Iwanova. Ze is geboren op 15 augustus 1924 te St-Petersburg. Ze had een broer.

Ze waren allebei als dwangarbeider te werk gesteld op de afdeling MCD van de fabriek van Firma Richard-Rinker te Neubrandenburg.

Ze zat met 20 meisjes in een kamer in de barak. Ze stond aan de draaibank en moest kontroleren of de buizen goed uit de machines kwamen gerold.

'Mijn vader en Nura hebben op 26 april 1945 afscheid genomen, want mijn vader vluchtte naar Nederland terug en Nura durfde niet mee.Mijn vader wil graag weten hoe het met haar verder is gegaan. Hij heeft al veel wegen geprobeerd maar krijgt steeds hetzelfde antwoord, dit is te moeilijk om te achterhalen.

Nu is mijn hoop op dit prikbord gevestigd. Weet iemand een weg om deze oude informatie toch nog op de een of andere manier te kunnen achterhalen.

Ik heb al naar de russische ambassade geschreven maar die hebben alleen een russisch televisieprogramma( ken helaas geen russis) en een russisch panel waar ik mijn vraag weg kon leggen. Maar hierop kan waarschijnlijk niemand engels.

Ik hoop op een antwoord,

Groetjes Colinda

• F.J.J. de Gooijer

Colinda,

Zoek bij google : ‘Dwangarbeiders Duitsland’ Er zijn verschillende stichtingen en verenigingen die hulp kunnen bieden.

Frans