organisatie voor veteranen e.d.

• aktie.

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een organisatie hier in nederland van geintresseerden die zich bezig houden met van alles wat met veteranen en dergelijke te maken heeft.

Ik ben zelf zo`n persoon en ik hou me graag bezig met van alles wat met deze mensen te maken heeft. Ik heb het recht een graf in Margraten te mogen adopteren wat ik met veel liefde en genegenheid doe. Ik heb ook een jaar lang onderzoek gedaan naar deze held en ben een hoop over hem te weten gekomen. Inmiddels heb ik ook een vriend in de states die een boek geschreven heeft over de laatste vlucht van een b-17 en ben ik inmiddels door een familie aangewezen om de vlag van een tweede wereld oorlog veteraan te mogen beheren en tot mijn familie vlag te mogen maken in mijn ogen een grote eer.

Wat ik me dus nog afvraag of er meer van dit soort mensen zijn die dit soort dingen graag doen en deze helden in leven willen houden met het vertellen van de verhalen van deze veteranen en slachtoffers.

met vriendelijken groeten.

• Bert (webmaster)

Je zou eens contact kunnen opnemen met

http://www.cogis.nl

- een kenniscentrum dat de erfenis van het veteraneninstituut beheert.

Bert

webmaster

• aktie.

He Bert,

Bedankt voor je antwoord, het is altijd leuk als iemand antwoord op je vraag!

Ik heb even op de site zitten kijken en ziet er mooi uit, alleen heb ik het idee dat dit een echt proffesioneel organisatie is. Wat ik zoek zijn een stel ( liefhebbers ) dit is niet het juiste woord, maar mensen die in hun vrijetijd zich bezig houden met dit soort dingen op een amateurs achtig nivo.

met vriendelijken groetjes.

• Dingetje

Je zou eens kunnen kijken op

http://www.stosl.nl/ (Oud Strijders Legioen).

Weet niet of je daar vindt wat je zoekt maar je kan het proberen.

• Bert Wessel

Wie kan ons helpen,

Wij willen meer weten over het 6 e Fallschirmjager division neu.

In Sept.Oct.Nov. 1944 was het 6e fallschirmjager divisie ingekwartiert in de omgeving van Assen-Emmen-Musselkanaal.Bij de fa. Veenstra in Nieuw Amsterdam waren 2 para,s ingekwartiert n.m. Robert Klein uit Sudetenland en Karl Fritser uit Bayern toen ongeveer 20 jaar oud.De fam. Veenstra wil graag in kontakt komen met beide personen.Ze hebben al diverse instellingen benaderd maar niets heeft wat opgeleverd.Wie kan ons info geven waar we iets van het onderdeel kunnen vinden,zijn ze gevallen,waar liggen ze begraven,etc.Of weet iemand hoe we aan de adressen van beide soldaten kunnen komen.We zijn iedereen dankbaar die ons info kan geven. Bert Wessel het Leunenberg 78 7544 je Enschede

• Dingetje

Misschien heb je iets aan de onderstaande link.

http://www.oudvalkenburgzh.nl/pdffiles/Herleefd_Verleden.pdf#search=%226e%20Fallschirmjager%20division%20neu%22

Denk niet dat hier de gewenste info in staat maar misschien kan je er verder mee.

p.s. Het betreft een nieuwe vraag. Had je beter een nieuwe discussie kunnen openen.

• Toni

www.volksbund.de

Er komt een robert klein in voor die is overleden in april 1945…