Wie weet meer over mijn opa Gijsbertus (Gijp)Bruggink?

• Verena

Mijn opa (Gijsbertus-ook wel Gijp- Bruggink)?

Hij zat in het verzet in de 2e wereldoorlog en was toen woonachtig in Maarsbergen of Woudenberg. Naar we weten zat de burgemeester van Maarn/Maarsbergen toen ook bij hem in het verzet en kreeg hij orders van mijn opa.

Mijn opa was al dementerende toen wij oud genoeg waren om een en ander te begrijpen en inmiddels is hij een aantal jaren geleden overleden.

We weten verder maar zeer weinig van hem in die tijd.

Wij kan ons tips, informatie geven over zijn rol in het verzet, wat hij heeft gedaan, etc?

Bij voorbaat dank voor uw reactie en met vriendelijke groet,

Verena Bruggink

• Verena

Correcties en aanvullingen:

> Ik zoek informatie over het hoe en wat en de rol van mijn opa Gijsbertus-ook wel Gijp- Bruggink.De geboortedatum van mijn opa is 06-02-1912.

> Hij zat in het verzet in de 2e wereldoorlog en was toen

> woonachtig op de grens Maarsbergen/Woudenberg, nog net Woudenberg, de Grift(dijk).Naar we weten zat er ook een man bij de verzetsgroep die later de burgemeester van de gemeente Maarn/Maarsbergen werd die orders van mijn opa kreeg.

De verzetsgroep waar mijn opa bijzat was van Valkenheid (Maarsbergen). De directeur van Valkenheide en tevens hoofd van die verzetsgroep was Booman of Bouman en deze man is helaas door de duitsers gefussileerd voor zijn huis voor het oog van zijn vrouw en kinderen.

Opa heeft nog kontakt gehad met Prins Bernhard, waarvan hij brieven heeft gekregen, die verdwenen zijn. Verder had hij kontakten met het Oranjehotel in Den Haag/Scheveningen. Verder weten we dat opa o.a. wapens heeft verstopt in de bossen bij Leersum of Scherpenzeel.

Ook mevrouw Ger Bruggink zat bij het verzet, zij was koerierster naar wij begrepen hebben.

> Mijn opa was al dementerende toen wij oud genoeg waren om een

> en ander te begrijpen en inmiddels is hij een aantal jaren

> geleden overleden.

>

> We weten verder maar zeer weinig van hem in die tijd.

> Wij kan ons tips, informatie geven over zijn rol in het

> verzet, wat hij heeft gedaan, etc?

>

> Bij voorbaat dank voor uw reactie en met vriendelijke groet,

>

> Verena Bruggink

• Dingetje

Probeer het eens bij het voormalig Polizeiliches Durchgangslager Amersfoort. Daar is veel documentatie aangaande het verzet en verzetsgroepen rondom Leusden/Woudenberg/Maarsbergen.

Helaas is onlangs Gerrit Kleinveld overleden, die had je zeker verder kunnen helpen.

• Verena

Bedankt voor je reactie. Is er iets te vinden online of een adres van iemand mbt Polizeiliches Durchgangslager Amersfoort?

mvg Verena

• Dingetje

www.kampamersfoort.nl

Appelweg 3, 3832 RK Leusden (grens Amersfoort)

Tel: 033-4613129 Fax: 033-4615695

• M.Pater

Verena,

Mail mij maar rechtstreeks. Ik heb Gijb en Ger heel goed gekend.

• M.Pater

Ik heb beiden goed gekend. Je mag mij rechtstreek mailen.M.Pater schreef:

>

> Verena,

>

> Mail mij maar rechtstreeks. Ik heb Gijb en Ger heel goed

> gekend.

• Vereen

Beste heer/mevrouw Pater,

Dank voor uw reactie. Helaas kan ik u niet rechtstreeks mailen, daar er geen e-mailadres van u wordt weergegeven. Kunt u deze alsnog geven? Ik ben reuze benieuwd!

Met vriendelijke groeten, Verena Bruggink

• M.Pater

je kunt mij mailen over opa Gijp

• Robin van Dalen

Geachte heer Pater,

Daar uw e-mailadres niet wordt weergegeven, kunt u mij mailen op vereentjes@hotmail.com

Ik ben erg benieuwd!

Met vriendelijke groeten, Verena Bruggink