Serie van Lou de Jong

• Frank

Hallo,

Het is me niet duidelijk en wie weet het wel:

Die serie die L de jong indertijd heeft gemaakt op de televisie: Is die ergens op internet te vinden??

Die serie In Europa bijvoorbeeld staat er helemaal op, maar ergens dacht ik gelezen te hebben dat die serie van de Jong ook te bekijken was.

Wie weet het antwoord

Alvast bedankt

• Smokie

Hoi,

Ik weet niet of de serie op internet te vinden is, maar ik weet wel dat de serie “De Bezetting” op DVD te verkrijgen is. Ik heb hem gisteren nog gezien op de zwarte markt in Beverwijk.

Groetjes,

Marcel

• Wim

Frank. De serie De Bezetting, 21 delen, is ooit tweemaal op TV uitgezonden. De eerste maal was de spreker Lou de Jong en de laatste keer Pier Tania. Beide reeds overleden. De productie was van de combinatie NOS en Belbo Film. De serie is ooit op video-cassette uitgebracht. Misschien staat de serie ergens op een web-site. Tot nu toe ben ik hem nog niet tegengekomen dus ik kan je niet verwijzen. Vraag eens bij de plaatselijke bibliotheek, je weet maar nooit. Ik heb hem op DVD gezet vanwege plaatsruimte. De kwaliteit is niet vergelijkbaar met de huidige HD of Blue-Raynorm. Logisch. Gr. W.

• Smokie

De versie met Pier Tania heb ik in mijn bezit, gewoon gekocht bij V&D. Bij bol.com kost deze serie 19 euro.

Zie de link hieronder.

Groetjes,

Marcel

http://www.bol.com/nl/s/dvd/zoekresultaten/Ntt/de+bezetting/Ntk/dvd_all/Ntx/mode+matchallpartial/Nty/1/N/3133/Ne/3133/index.html?_requestid=7625

• x

geschiedenis.vpro.nl/41905345

• annoniem

Ik weet dat mijn vader interviews heeft gegeven aan L de Jong over zijn partizanen tijd gestationeerd in Italie.

Er zijn zo wie zo boeken van!

vg,

annoniem