Ons dorp in den oorlog

- een boek en een voorstelling over u, voor u -

Dag beste mensen,

Volgend jaar is het vijfenzestig jaar geleden dat aan de tweede wereldoorlog een einde kwam. Bij velen onder ons leeft dit nog, en zij willen daar nog heel wat over kwijt. Straks komt mijn boek uit bij uitgeverij Lannoo, met als titel Ons dorp in den oorlog.

Het thema wordt dat van het gewone leven dat in Vlaanderen en Nederland ondanks alles toch zijn gang probeerde te gaan. Centraal erin staan liefde en vriendschap. Iedereen die een anekdote kwijt wil over een ontroerende gebeurtenis in haar of zijn omgeving, iedereen die zich een gedicht, een liedje, een (liefdes)brief herinnert die het leven eventjes mooi maakte, iedereen die boeiende foto’s, geluidsfragmenten of beelden wil bezorgen in dat kader, kan mij contacteren op onderstaand adres.

Het materiaal wordt daarna gebundeld, en mijn groep Borsalino (www.bloggen.be/borsa) trekt er in 2010 mee op tournee. Het wordt een mooie voorstelling met schitterende anekdotes: de tijd van toen, door een bril van nu…

In de hoop dat een en ander u zo kan boeien dat u er aandacht wenst aan te geven of aan wil meewerken, groet ik u vriendelijk.

Roland Bergeys

Neerhoevelaan 51

2640 Mortsel

BELGIE

0032 3 440 69 80

0032 496 64 84 76

Roland.ci.bergeys@skynet.be