helgoland strafkamp 1944

  • Alwin Kuiken

    Hallo,

    Ik werkt voor landelijke krant in Nederland en zou graag in contact komen met Han, N.Labes of Wim Bergmans.

    U kunt mij mailen op alwinkuiken@gmail.com

    Met vriendelijke groet,

    Alwin Kuiken

  • Wim Bergmans

    L.S.,

    Mijn excuses voor dit late antwoord op uw reacties, waarvoor hartelijk dank. Ik had verwacht, eventuele reacties op mijn privé e-mailadres te zullen krijgen, maar dat ontbrak helaas aan mijn eerste bericht op deze site, zoals ik pas veel te laat ontdekte.

    Ik zou alsnog graag ieder individueel willen antwoorden. Misschien kunt u mij uw e-mailadres sturen, als dat niet in uw bericht hierboven is opgenomen. Mijn adres is bergmanswim@kpnplanet.nl.

    Bij voorbaat mijn dank voor uw moeite, en met vriendelijke groeten,

    Wim Bergmans

  • rob1

    de koude was in januari 1945 reden dat op Norderny het werk aan de atlantikwal werd gestaakt, de arbeiders waren slecht gekleed en er was geen bouwmateriaal meer, dit zal hetzelfde geval zijn geweest op Helgoland, wellicht is een aantal van de werkers naar Helgoland gestuurd nadat het op Norderney niet meer ging.

    meer volgt

  • an

    Goedemiddag

    De verhalen over Helgoland heb ik voor een kennis uitgeprint die zelf in de oorlog in Helgoland heeft gezeten. Hij was zeer geemotioneerd en zou meer verhalen willen lezen. Hij zou wel met medesleachtoffers willen spreken maar vooralsnog niet met derden.Is er meer dokumentatie ?

    Met vriendelijke groet

    An

  • an

    hallo

    Ik ken iemand die in de 2e wereldoorlog meer dan een jaar op Helgoland heeft gewerkt. Hij wil graag meer lezen over lotgenoten.

    Groetjes

  • Wim Bergmans

    Naar aanleiding van het berichtje van An (sorry, ik ben wat traag, ik kijk niet iedere dag op internet): Ik ben bezig meer informatie te verzamelen, wat vooral neerkomt op wat namen van mensen die op Helgoland gevangen hebben gezeten en nog maar weinig over wat zij daar voor leven hebben geleid, en ik wil deze informatie zeker aan iedereen doorgeven - als ik het idee heb dat ik niet verder kom en als ik alles naar mijn eigen idee goed heb opgeschreven. Dat zal nog een paar weken nemen. Ik zou het liefst direct met mensen e-mailen. Mijn adres is bergmanswim@kpnplanet.nl.

  • han

    Die kennis, waar ene An hier op het prikbordforum over heeft

    en van een “”ouderen zorg organisatie “” is heeft het dus over mijn oom;

    zou beter moeten weten en zich beter aan haar ,taak, bezig houden .

  • rob1

    an Schreef:

    ——————————————————-

    > hallo

    > Ik ken iemand die in de 2e wereldoorlog meer dan

    > een jaar op Helgoland heeft gewerkt. Hij wil graag

    > meer lezen over lotgenoten.

    > Groetjes

    An, wil je reageren op rob@rogoklusenclean.nl dan licht ik je verder in voor zover ik kan

  • T.M. van Miltenburg

    Bij toeval kwam ik uw berichtgeving tegen..

    Ik ben de zuster van Wouter Velthuizen….82 jaar oud.

    Ben helemaal ontroerd.

    Mijn broer ligt begraven op het Ere- Kerkhof in Loenen op de Veluwe.

  • T.M. van Miltenburg

    neem contact met mij op.

    tm.mivel@ziggo.nl