Hallo Iedereen.
Allereerst: ik heb nu een schuilnaam gebruikt omdat mijn echte naam niet zo vaak voorkomt in nederland, en daarom iedereen weet dat ik het geschreven heb.
Ik ben zelf half Duits en ben het helemaal eens met de duitsers. Het grootste deel van de mensen die tijdens WO2 leefden, hebben tijdens die oorlog een verschrikkelijke tijd gehad. Er zijn daar ontzettend veel doden gevallen, meer dan in Frankrijk, Nederland, GB of waar dan ook. Verder is deze oorlog pas geleden (niet zo erg lang geleden, 60 jaar is echt niet veel) gebeurt en leeft in veel landen nog steeds heel erg. Ik ken iemand en die kan geen wekker horen of diegene hyperventileert helemaal, wordt helemaal gek etc. door die bommen (diegene is onder het puin van het eigen huis vandaan gekropen)
Verder kan ik me goed voorstellen dat men vindt dat Hitler te menselijk afgeschilderd wordt. Ik zelf vind dat nl ook. Doordat hij zo aardig is tegen heel veel mensen om zich heen. Doordat hij vegetariër is (iemand die geen beesten eet, hoe kan die zoveel mensen vermoorden, dat is vast per ongeluk). Doordat hij zijn hond zo goed verzorgd. Maar vooral doordat hij emoties toont. Ik denk dat hij een GEWETENLOZE (dikgedrukt maken kan niet) Massamoordenaar is. En gewetenloze mensen tonen geen emoties, alleen maar wreedheid.
Voor de film begon, haatte ik Hitler, na de film had ik medelijden met hem, was ik zelfs een klein beetje van hem gaan houden. En dat laatste mag niet! Nooit!
Dus: ja, het is een discussie waard, en ja: hij is te menselijk afgeschilderd.
CHOPIN SCHREEF:
>U heeft vast allen al gehoord van de film ‘Der Untergang’. In Duitsland is al vrij veel >ophef ontstaan, Hitler zou te menselijk afgeschilderd worden. Ik heb op de ARD al >een documentaire gezien over de film, en ik vond niet dat Hitler zo menselijk >afgeschilderd wordt en zeker niet heel erg menselijk. Voor een duidelijke mening >moet je natuurlijk de hele film zien. Maar vinden jullie dat dit punt een verhitte >discussie waardig is (in zowel Duitsland als straks in Nederland)?