Stichting Het Vierde Prinsenkind

  • Marina Boot

    Geachte meneer Hesemans,

    Vandaag zat ik te praten met mijn vader ( 71) en kwam het gesprek op de Stichting het vierde Prinsenkind.

    Mijn vader is na de oorlog een aantal jaren meegeweest op kamp. Hij heet Jan Sterk en woonde destijds in Den Helder.

    We hadden het over de keer dat hij naast Koningin Juliana mocht zitten tijdens het eten, toen de koningin een onverwachts bezoek bracht aan het kamp in Montfort ( L ). Dit moet in 1949 of 1950 zijn geweest. Mijn vader was toen 12 of 13 jaar. Hiervan is een film gemaakt die mijn vader later in de bioscoop heeft gezien. Nu lees ik dat die films pas geleden zijn teruggevonden en op DVD gezet. Is er een mogelijk om aan zo'n DVD te komen of om deze in elk geval eens te bekijken? Ik begrijp namelijk dat u hier nauw bij betrokken bent.

    Ik hoor graag van u.

    Met vriendelijke groet.

    Marina Boot

  • Ko van den Idsert

    Graag wat info over de kampen, die in de zestiger jaren werden georganisserd in Hattem.

    Alvast dank.

  • Irene Hermsen-Gooijer

    Weet deze mevrouw ook dat er sinds 1999 reünie's worden gehouden?

    Op 26 september a.s. is er weer een reünie, er wordt gevaren met een boot van Deventer naar Doesburg.

    Inlichtingen bij de stichting 1940-1945 bij mevr.Magriet de Jonge tel: 020 6601955

    of bij de boven genoemde persoon.

    Met vriendelijke groet van een oud Vierde Prinsenkind.

  • j. bakker-blommestijn

    4e prinsenkind kampen van 1947 t/m 1959. ik heb er een paar van meegemaakt. heb geen foto,s of i.d.

    geboren; maart 1943 ( ansje blommestijn)

  • Ineke Schuurman

    Beste Ansje,

    Ik ben ook van 1943 en misschien zijn wij samen wel op kamp geweest. Ik kom uit Amsterdam en ben diverse keren naar America geweest en ook naar Hierden op de Veluwe. Wij vertrokken vanaf het Museumplein. Ik vond de kampen een feest. Kom jij ook uit Amsterdam? Kom jij ook naar de reunie a.s. 26 september?

    Vriendelijke groet,

    Ineke Schuurman-Schoordijk

  • Anny Dierickx-Verdonck

    Lang geleden plaatste ik mijn berichtje. (2002) Daarna uit mijn gedachten verdwenen.

    Toch heb ik al twee maal genoten van de boottochten.

    Kijk nu alweer uit naar 26 september en naar het boekje van Loek Hesemans.

    Heeft nu al mijn belangstelling.

  • ans blommestijn

    wij komen ook op de 26e

  • ans blommestijn

    ik kom ook uit amsterdam. nu alkmaar. misschien tot ziens. ik ben ook in hierde geweest.

  • Benno Steenaert

    Van 1950 tot 1960 ben ik actief werkzaam geweest in de staf van de katholieke zomerkampen van de Stichting Het Vierde Prinsenkind.

    De laatste zes jaar als kampcommandant, soms wel twee kampen per jaar. Hiervan heb ik in mijn archief uitvoerige verslagen met namen en adressen

    van de leiders/leidsters en deelnemers, honderden foto's, krantenknipsels en meerdere souvenir artikelen, die ik graag met u deel.

    Bij mijn afscheid kreeg ik het ''Gouden Klaverblad"

    Succes met uw werk. Graag mij op de hoogte houden van uw activiteiten.

    Vriendelijke groet,

    Benno Steenaert

  • Irene Hermsen-Gooijer

    Dag mevrouw,

    inderdaad is er van 3 filmen een DVD van “Het Vierde Prinsenkind” gemaakt, ook hebben wij op 26 September ook een reünie gehad, er waren 194 personen op deze reünie. Zal mijn even aan u voorstellen. Mijn naam is Irene Hermsen-Gooijer en ben sinds 1999 lid van de werkgroep “Het Vierde Prinsenkind”, dat was de heer L.Hesemans ook maar vanwege gezondheids rede moest hij stoppen. Als uw vader meer zou willen weten over dit onderwerp en op de hoogte wil blijven hier van, schrijf dan a.u.b. zijn adres naar Stichting 1940-1945,t.a.v.Mevr.Magriet de Jonge,Nienoord 5,

    1112XE Diemen. of u kan het ook aan dit mail adres doorgeven;magrietdejonge@st4045.nl

    Hopende u hiermede van dienst te zijn geweest.

    Met vriendelijke groet

    Irene Hermsen-Gooijer

    werkgroeplid “het Vierde Prinsenkind”