Stichting Het Vierde Prinsenkind

  • Anny Dierickx-Verdonck

    Leuk om te lezen beste Benno,

    was 26 september weer deelneemster aan de reunie.

    Jammer genoeg weet ik niet meer precies weaar ik overal geweest ben.

    Wist ook niet dat er aparte vakantiekampen werden georganiseerd, i.v.m. geloof !

    Ben dus ingedeeld in de katholieke kampen. Was o.a. in Venray, Vierlingsbeek, Middelbeers, Valkenburg.

    Twee boottochten: van

    Arnhem naar Amsterdam en van Rotterdam naar Dinant .

    Vond het allemaal geweldig, wie ging er in die tijd met vakantie …….

  • Ge Smorenburg

    Ik lees hier op deze site met veel plezier verschillende berichten mensen die als kind meegeweest zijn naar de vakantiekampen van het 4e prinsenkind.

    Ikzelf ben indertijd als leidster meegeweest en heb hieraan ook nog mooie herrinneringen.

    Graag zou ik in contact komen met anderen die als leidster of anderzins betrokken waren bij deze vakantiekampen.

    Met name de kampen van 1948 (Sevenum), 1949 (Horst-America), 1950 (Mantingen) en in 1951 (Westkapelle).

    O.l.v. Ad Groen en ..Hombergen.

  • Hans Suijs

    Ik heb, net als mijn broer, deelgenomen aan deze kampen. Preciese jaren weet ik niet meer. Wel dat de eerste keer naar Westkapelle was en later naar Hierden bij Harderwijk.

    Ik ben benieuwd of daar nog foto's van zijn.

    Ook moet ik nog terug zien te vinden welke jaren het waren. Ik ben in 1943 geboren.

    Zijn er mogelijk nog lijsten met namen, zodat ik kan vinden wanneer ik heb deelgenomen en op die manier mogelijk foto's kan vinden?

    Bij voorbaat dank

    Hans Suijs

  • Daniel Horst

    Ter info: In de collectie van het Rijksmuseum bevindt zich een fotoalbum/plakboek over het werk van de stichting Het Vierde Prinsenkind, aangeboden aan Willem Drees.

  • Gerrit ten Broek

    Ik ben na het overlijden van een tante in het bezit gekomen van een boekje, blauwe kaft, getiteld: Vrij en Blij 1971, uitgave van Het Vierde Prinsenkind.

    Het boekje staat vol met liedjes, gezangen en psalmen en heeft kennelijk gediend als leidraad bij een kinder vakantiekamp. (Welk kamp en waar?) In de kaft staat de naam: Marieke Bijlsma. Ze kwam hoogstwaarschijnlijk uit Rotterdam.

    Kan ik iemand hiermee en plezier doen?

    Vriendelijke groet,

    Gerrit ten Broek

    Delft

  • Gerrit ten Broek

    Ik ben in het bezit van een uitgave van het Vierde Prinsenkind, 1971. Kennelijk uitgegeven tbv een vakantie-kinderkamp. In de blauwe kaft staat de naam: Marieke Bijlsma. Ik vermoed dat zij toen in Rotterdam woonde. Kunt U hier iets mee?

    Vr. Gr.

    Gerrit ten Broek

    Delft

  • bettie

    hallo ik ben bettie heb ook nog leuke herrineringen aan de vakantie destijds ben naar mantinge geweest en horst america maar ik ken geen namen meer

  • leonora witschge

    geachte heer, ik wilde u iets vragen. ik ben dochter van een oorlogs slachtoffer. mijn vader is in het kamp “neuengamme Hamburg” overleden. ik weet dat mijn moeder ooit een uitkering heeft gehad van 250 gulden. ik zelf heb niets gehad. iemand zei mij dat ik ook recht op een uitkering heb. ben in 1937 geboren. wilde graag weten hoe of dat eigenlijk in elkaar zit. met vriendelijke dank leonora johanna witschge

    naam vader : Johannes Witschge

    geb. Amsterdam 4 April 1934

    gestorven Hamburg-Neuengamme 24 febr. 1942

  • z.hoekerswever- hoekman

    Hallo ik ben zwaantje Hoekerswever -Hoekman . ikben ook mee geweest op zomer kamp in Vlissingen en Horst America en Hierden bij Harderwijk ik kan me het nog goed herinneren groeten Zwaantje Hoekerswever Schoonhetenseweg 8 8106ae Marienheem

  • marieke van boven- bijlsma

    Beste meneer ten Broek,

    Heel toevallig kom ik op deze pagina en zie uw berichtje staan.

    In 1971 heb ik inderdaad meegewerkt aan een kamp van het 4de prinsenkind, een vakantiekamp voor gehandicapte kinderen. Ik woonde toen nog in Dordrecht maar studeerde in Rotterdam.

    Als u het boekje/ schriftje nog heeft zou u het dan willen opsturen? mijn adres is: Valeriusstraat 37, 6904 DK Zevenaar.

    Alvast hartelijk dank

    Vriendelijke groet,

    Marieek van Boven-Bijlsma