Stichting Het Vierde Prinsenkind

  • e.schaapman

    Hallo geïnteresseerden in vakantiekampen van de stichting “Het Vierde Prinsenkind”

    .

    Ook ik ben van 1940 en ook met “Het Vierde Prinsenkind” op kamp geweest. Tweemaal naar Mantinge, éenmaal naar Oud Leusden en Mill en ook tweemaal naar Texel in de Koog. Sommige kampen werden door de CJMV georganiseerd. Van Oud Leusden heb ik een groepsfoto, maar ik weet maar van één jongen de naam nog (Cor de Wit). Van Texel heb ik een groepsfoto waarop ook Tonnie Bosman uit Oosterbeek staat. De kampen waren heel leuk, met fijne leiders die begrepen wat we nodig hadden. Van Mantinge herinner ik mij, dat ik veel optrok met Gé en Jopie Baas uit Winschoten, en dat we heel veel spelletjes deden. In 2009 zijn mijn vrouw en ik naar de reünie van het Vierde Prinsenkind geweest, met een boot van Deventer naar Doesburg, wat heel gezellig en prima verzorgd was. Dit jaar is er weer een reünie schrijft de werkgroep in haar Nieuwsbrief van april 2012, wij gaan zeker! De foto's stuur ik naar de werkgroep voor op de tentoonstelling bij de reünie. De reünie in 2012 van Deventer naar Zutphen was geweldig, weer een ervaring rijker!

    Met vriendelijke groeten,

    Harrie Schaapman

  • Jard Folmer

    Ik was in Mill en Mantinge ( 2x) Vlissingen.daarna nam het Rudolf Ruijsfonds het over en gingen we naar Giethoorn.

    In Mill, Mantinge en Vlissingen verbleven we in DUW-kampen. De stank van de plonsplee's was oorverdovend en elke ochtend en avond was er vlaggenwacht. Slapen op strozakken met paardendeken. Oefenen voor de laatste bonte avond en lange stukken lopen. Een hele ervaring!

  • WSR

    Mijn moeder, Maartje van Leeuwen, heeft jaren lang als vrijwilligster meegewerkt met de kampen van de stichting. Zij zou graag meer weten over reunies. Hoe kan ik daarover informatie voor haar vinden?

    Helma

  • michel koek

    Wat leuk dat ik nu weet.. mijn opa en oma hebben samen in het gewapend

    verzet gezeten. Ik heb vandaag een zegelsetje gekregen van ‘stichting het vierde prinsen kind’van mijn vader

    het is een groen gekleurde set om brieven met was en een zegel te verzegelen.

    erg leuk om de herkomst te weten.

  • Marianne Knol

    Ook ik ben van 1971 tot 1973 met het vierde Prinsenkind mee geweest op kamp. Ik ben o.a in Oldenbroek en Eindhoven op kamp geweest. Toen der tijd zat ik in Rotterdam op de Mytylschool. Waar ik nog meer geweest ben weet ik niet meer. Maar ik weet wel dat het gezellige reizen waren.